شنبه 29 ارديبهشت 1403

20 درصد زائران عمره امسال ،‌ ایرانی بودند

  تاريخ:سی ام شهريور 1387 ساعت 14:08   |     کد : 7299   |     مشاهده: 1155
به گزارش صنعت نیوز، حمید حبیبی نماینده سازمان حج و زیارت ایران در عربستان سعودی با اشاره به جزییات عمره امسال گفت : در عمره امسال ،‌عربستان سعودی ،‌ میزبان 623هزار زایر عمره گزار ایرانی بود که این تعداد در قالب 4هزار و 765 کاروان وارد مدینه منوره و مکه مکرمه شدند .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، حمید حبیبی نماینده سازمان حج و زیارت ایران در عربستان سعودی با اشاره به جزییات عمره امسال گفت : در عمره امسال ،‌عربستان سعودی ،‌ میزبان 623هزار زایر عمره گزار ایرانی بود که این تعداد در قالب 4هزار و 765 کاروان وارد مدینه منوره و مکه مکرمه شدند .

وی افزود: امسال برای سهولت رفت و آمد زائران ایرانی در محورهای درون شهری و برون شهری در مسیرهای مدینه منوره - مکه مکرمه و نیز مکه مکرمه - جده در غرب عربستان سعودی از 285دستگاه اتوبوس استفاده شد .

نماینده سازمان حج و زیارت ایران با اشاره به آمار تلفات جانی زائران ایرانی در عمره امسال تصریح کرد : امسال با توجه به شرایط خاص مکه مکرمه که توام با غبارهای شدید ناشی از تخریب اماکن مسکونی و تجاری اطراف بیت الله الحرام بود حدود 83 نفر از زائران ایرانی به علت تشدید ناراحتی‌های قلبی - عروقی ،تنگی نفس ،کهولت سن و ضعف جسمانی فوت کردند که این رقم در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر است .

حبیبی عمده مشکل زائران ایرانی را در عمره امسال تاخیرهای چند ساعته و حتی شبانه روزی برخی پروازها عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد، در زمان عملیات حج تمتع شاهد چنین مشکلی نباشیم .

وی همچنین شمار پروازهای عمره امسال را 1820پرواز اعلام کرد که بیش از 50 درصد آنها بر عهده ایران ایر بوده است .

حبیبی درباره عزیمت نخستین کاروان زائران ایرانی به حج تمتع نیز گفت : بر اساس برنامه ریزی ها ،‌نخستین کاروان زائران ایرانی چهاردهم ذیقعده برابر با 23 آبان وارد عربستان سعودی می شود.

 

   

  

http://www.sanatnews.ir/News/1/7299
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است