يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

بروکسل وعده نجات کارخانجات کشتی سازی لهستان

  تاريخ:سی ام شهريور 1387 ساعت 15:55   |     کد : 7323   |     مشاهده: 1749
به گزارش صنعت نیوز، رئیس کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا گفت : شخصاً رسیدگی های فوری و ضروری را به منظور حفظ کارخانجات کشتی سازی تاریخی دریای بالتیک لهستان انجام خواهد داد و برنامۀ این کارخانجات را با قوانین جاری اتحادیه اروپا مطابقت خواهد داد.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، رئیس کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا گفت : شخصاً رسیدگی های فوری و ضروری را به منظور حفظ کارخانجات کشتی سازی تاریخی دریای بالتیک لهستان انجام خواهد داد و برنامۀ این کارخانجات را با قوانین جاری اتحادیه اروپا مطابقت خواهد داد.

اگر بوکسل برنامۀ ارجاع شده سه کارخانۀ کشتی سازی لهستان – که شامل یارد دانسک ، زادگاه جنبش طرفدار دموکراسی می شود – را رد کند، ورشو مجبور خواهد شد تا کمک 2.3 میلیارد یورویی (3.22 میلیارد دلاری ) اتحادیه اروپا را به بروکسل باز پس دهد. این باز پرداخت باعث ورشکستگی این کارخانجات کشتی سازی خواهد شد.

گفتنی است که از سال 2004 این کارخانجات از چرخه سود دهی خارج شده اند و با کمک های مالی و سوبسید های اتحادیه اروپا توانسته اند تا به امروز پا بر جا بمانند.

نیلی کروس – یکی از اعضای کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا – بعد از ملاقات با کارگران کارخانجات کشتی سازی لهستان گفت : هنوز بسیار زود است تا چگونگی پاسخ اتحادیه اروپا به برنامۀ باز سازی این کارخانجات کشتی سازی را پیش بینی کنیم

http://www.sanatnews.ir/News/1/7323
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است