شنبه 29 ارديبهشت 1403

هشدار موسسه بين المللي تحقيقات برنج درباره بحران جهاني غذا

  تاريخ:سی و يکم شهريور 1387 ساعت 13:22   |     کد : 7381   |     مشاهده: 1273
به گزارش صنعت نیوز، موسسه بين المللي تحقيقات برنج امروز يکشنبه اعلام کرد کاهش توليدات کشاورزي و افزايش تقاضا ، جهان را در زمينه امنيت مواد غذايي به چالش کشيده و بر سر دو راهي قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، موسسه بين المللي تحقيقات برنج امروز يکشنبه اعلام کرد کاهش توليدات کشاورزي و افزايش تقاضا ، جهان را در زمينه امنيت مواد غذايي به چالش کشيده و بر سر دو راهي قرار داده است.

اين موسسه که در مانيل پايتخت فيليپين مستقر است اعلام کرد کوتاهي در اتخاذ تدابيري در اين زمينه ، ممکن است موجب بروز بحران بلند مدتي شود که قيمت برنج را به شدت بالا ببرد.

موسسه بين المللي تحقيقات برنج با انتشار بيانيه اي در پايگاه اينترنتي خود افزود کاهش توليدات کشاورزي و روند افزايش تقاضا ، اوضاع جهاني غذا را به مرحله بحران نزديک کرده است.

اين موسسه در اين بيانيه ضمن درخواست از دولت ها براي سرمايه گذاري مجدد در بخش کشاورزي از جمله تحقيقاتي درباره فناوري هاي پيشرفته ، توسعه امور زيربنايي و اموزش کارشناسان و متخصصان کشاورزي تاکيد کرد رشد و توسعه در بخش توليدات کشاورزي تنها راهي است که تضمين مي کند مردم به منابع غذايي کافي دسترسي خواهند داشت.

اليزابت وودز رئيس هيئت امناي اين موسسه گفت رسيدن به چنين هدفي ، تلاش بلند مدتي است که سرمايه گذاري بيش از يک يا دو سال را مي طلبد.

بانک توسعه اسيا نيز به تازگي اعلام کرده است براي جلوگيري از افزايش قيمت مواد غذايي در کشورهاي اسيايي ، بخش کشاورزي نيازمند اصلاحات بنيادي گسترده ايست.

اين بانک سطح فقر و محروميت را از درامد روزانه يک دلار به يک دلار و سي و پنج سنت افزايش داده است که اين مسئله به اين معناست که ميليون ها نفر ديگر هم اکنون فقير محسوب مي شوند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/7381
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است