شنبه 29 ارديبهشت 1403

تشکيل کارگروه حل مشکل مدارس استيجاري در دولت

  تاريخ:دوم مهر 1387 ساعت 12:39   |     کد : 7472   |     مشاهده: 1031
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي صنعت نيوز ،‌ وزير آموزش و پرورش از تشکيل کارگروهي در دولت براي حل مشکل مدارس استيجاري خبرداد و افزود : اين کارگروه متشکل از وزرايي است که مي توانند در اين زمينه به ما کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي صنعت نيوز ،‌ وزير آموزش و پرورش از تشکيل کارگروهي در دولت براي حل مشکل مدارس استيجاري خبرداد و افزود : اين کارگروه متشکل از وزرايي است که مي توانند در اين زمينه به ما کمک کنند.

عليرضا علي احمدي در حاشيه مراسم بازگشايي مدارس درجمع خبرنگاران با اشاره به اينکه ما سعي داريم به گونه اي با مالکان اين مدرسه معامله و رضايت آنها را فراهم کنيم گفت : به هر حال اين مدارس ملک مردم است و ما وظيفه داريم هرچه زودتر يا زمين معوض در اختيار آنها قرار دهيم يا بتوانيم اين املاک را از آنها خريداري کنيم .

وي افزود : تابستان سال جاري تعداد مدارس نوبت دوم را با همکاري ستاد مناطق و نواحي آموزش و پرورش به 25 درصد کاهش داديم و تعداد بسيار کمي مدارس سه نوبته در بعضي از مناطق فعاليت مي کنند.

وي ياداور شد :هم اکنون30 درصد مدارس کشور دو نوبته هستند که البته تراکم انها در استانهاي مختلف متفاوت است.

علي احمدي از تامين بخشي ازمنابع مالي آموزش و پرورش در اينده نزديک خبر داد و گفت: در اين زمينه گشايشي حاصل شده است و لايحه تامين بخشي ديگر از منابع مالي آموزش و پرورش طي 10 روز آينده به مجلس تقديم مي شود.

وزير آموزش و پرورش به مشارکت دانش اموزان در اداره مدارس اشاره و خاطر نشان کرد : دانش اموزان مي توانند در اداره مدرسه و فعاليتهاي فوق برنامه مشارکت داشته باشند به ويژه دانش آموزاني که به بلوغ فکري رسيده اند و مي توانند در قالب شوراهاي دانش آموزي به کمک مربيان و مديران خود بيايند.

علي احمدي بر تامين تجهيزات گرمايشي مدارس در استانه فصل سرما تاکيد کرد و گفت : ما تلاشمان براين است که مشکلي در اين زمينه وجود نداشته باشد ولي شرايط آب وهوايي کشور در حال تغيير است و اين تغييرات هم در مدارس ما تاثير مي گذارد .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/7472
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است