جمعه 28 ارديبهشت 1403
سال گذشته محقق شد:

درآمد 350 میلیون دلاری سوخت رسانی به کشتی های عبوری در خلیج فارس

  تاريخ:بيست و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 14:27   |     کد : 75   |     مشاهده: 2521
به گزارش صنعت نیوز، مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: سال گذشته از محل فروش سوخت به کشتی‌های در حال تردد خلیج فارس (بانکرینگ) 350 میلیون دلار عاید کشور شده است.

 

مهندس غلامرضا ربانی اظهار داشت: پس از وقفه چند ساله در فروش سوخت به کشتی‌های در حال تردد خلیج فارس و پس از این که ایران به عنوان یک ایستگاه‌ سوخت‌رسانی به کشتی‌ها در حال محو شدن از روی نقشه‌ها بود، از اواخر سال 85 اجرای طرح بانکرینگ در کشور آغاز شد.

وی افزود: در سال 85 نزدیک به 96 هزار تن از نفت‌کوره تولیدی کشور از این طریق به فروش رفت، در حالی که در سال گذشته با رشدی چشمگیر به یک میلیون و 200 هزار تن افزایش یافت.

ربانی با بیان این که عمده عملیات بانکرینگ از طریق بندر خارگ و بندرعباس انجام می‌شود، یادآوری کرد: در سال گذشته حدود 7 درصد فروش سوخت در منطقه خلیج فارس به عهده ایران بوده و بقیه توسط امارات و عربستان انجام شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است تا پایان سال جاری میزان بانکرینگ به 2 میلیون و 500 هزار تن برسد.

ربانی اظهار امیدواری کرد که ایران در پایان سال 88 نزدیک به 25 درصد فروش سوخت منطقه خلیج فارس را در اختیار داشته باشد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به سود بالای خرده‌ فروشی سوخت به کشتی‌ها و شناورهای در حال تردد خلیج فارس نسبت به عمده فروشی گفت: اختلاف خرده فروشی و عمده فروشی سوخت به این روش نزدیک به 10 تا 15 دلار برای هر تن است؛ بنابر این بانکرینگ می‌تواند سود مناسبی عاید کشور کند.

 

به گزارش صنعت نیوز، مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: سال گذشته از محل فروش سوخت به کشتی‌های در حال تردد خلیج فارس (بانکرینگ) 350 میلیون دلار عاید کشور شده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/75
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است