يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

طرح ويژه نظارت براستاندارد قطعات خودرو و خودروسازان آغاز شد

  تاريخ:سوم مهر 1387 ساعت 09:40   |     کد : 7510   |     مشاهده: 1391
به گزارش صنعت نيوز ، سرپرست سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران از اجراي طرح ويژه نظارت بر قطعات خودرو و خودروسازان خبر داد و گفت : در اين طرح مراکز خدمات پس از فروش ، مراکز عرضه قطعات خودرو و خط توليد خودروسازان به صورت مستمر بازرسي مي شوند.

به گزارش صنعت نيوز به نقل از خبرخودرو ، سرپرست سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران از اجراي طرح ويژه نظارت بر قطعات خودرو و خودروسازان خبر داد و گفت : در اين طرح مراکز خدمات پس از فروش ، مراکز عرضه قطعات خودرو و خط توليد خودروسازان به صورت مستمر بازرسي مي شوند.

نظام الدين برزگري عصر امروز در نشستي خبري با بيان اينکه 51 قطعه خودرو مشمول استاندارد اجباري است، افزود : در اين طرح مراکزي که قطعه غيراستاندارد يا تقلبي عرضه کننديا در خط توليد خودرو قطعات غيراستاندارد مشاهده شود ، به شدت برخورد مي شود که حتي به لغو مجوز يا تعطيلي منجر خواهد شد و به مردم هم معرفي مي شوند.

وي گفت : ايران پس از ژاپن ، کره جنوبي و چين ، چهارمين کشور آسيايي است که طرح نظارت براستاندارد قطعات خوردو را در خط توليد کارخانه هاي خودروساز اجرا مي کند.

سرپرست سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران با اشاره به اينکه طرح ويژه نظارت بر قطعات خوردوها از اول آبان به صورت ازمايشي و از آذرماه در سراسر کشور اجرا مي شود ، گفت : شکايت مردمي از قطعات خوردو وجود دارد اما هم اکنون جعل نشان برخي قطعات خوردو مانند لنت ترمز و سيبک فرمان بيشترين شکايت را دارد که با اجراي اين طرح هر مرکز عرضه اي که قطعه تقلبي يا غير استاندارد در آن يافت شود ، به شدت برخورد مي شود.

برزگري همچنين با بيان اينکه پليس راهور ناجا و سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران در بررسي علل سوانحي که به ناوگان خودرو مرتبط است همکاري تنگاتنگ و خوبي دارند ، گفت : بررسي نقص فني و غير استاندارد بودن خودروها و اعلام رسمي موضوع هايي که به استاندارد بودن خودرو مربوط مي شود ، وظيفه

سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي به عنوان مسئول کميته ناوگان کمسيون ايمني راههاست.

http://www.sanatnews.ir/News/1/7510
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است