به گزارش صنعت نيوز به نقل از خبرخودرو ، کمپانی سوزوکی ژاپن در آگوست گذشته برای نخستین بار در 40 ماه گذشته با آمار منفی فروش مواجه شده است.
تحلیل گران بازار جهانی – معتقدند که کاهش تقاضا در بازار هندوستان و البته در سایر نقاط دلیل این کاهش فروش است.
اسامو سوزوکی مدیر اجرایی این کمپانی درباره کاهش فروش اخیر معتقد است :« شرایط موجود نتیجه اتفاقاتی است که در دنیا رخ داده است . وقتی کمپانی های بزرگ در طوفان یکی دو سال اخیر گرفتار شده اند ، ما هم به عنوان یک خودرو ساز نه چندان بزرگ در وضعیت مشابهی قرار می گیریم »
البته نکته ای که در مورد سوزوکی جای تعجب است کاهش تقاضا برای خودروهای کوچک آن است در حالیکه استقبال از خودروهای کوچک در دنیا روبه افزایش است .
به هر حال سوزوکی با 12/2 درصد کاهش فروش مواجه شده و این می تواند زنگ خطری برای سران این کمپانی باشد که تصور می کنند در بازاری چون هندوستان یکه تاز هستند.