شنبه 29 ارديبهشت 1403

توليد نفت خام غرب ايران به بيش از 164 هزار بشکه در روز رسيد

  تاريخ:ششم مهر 1387 ساعت 13:32   |     کد : 7711   |     مشاهده: 2261
به گزارش صنعت نيوز ، مديرعامل شرکت بهره برداري نفت و گاز غرب،گفت: از ابتداي امسال تاکنون با اولويت برداشت از ميدان هاي مشترک توانسته ايم توليد نفت در منطقه غرب کشور را به 164 هزار بشکه در روز برسانيم.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نيوز ، مديرعامل شرکت بهره برداري نفت و گاز غرب،گفت: از ابتداي امسال تاکنون با اولويت برداشت از ميدان هاي مشترک توانسته ايم توليد نفت در منطقه غرب کشور را به 164 هزار بشکه در روز برسانيم.

محسن نوري افزود: توليد نفت خام از ميدان هاي نفتي منطقه غرب تا سه سال آينده و تا سال 1390 به بيش از 300 هزار بشکه در روز خواهد رسيد.

وي با بيان اين که توليد نفت از ميدان هاي غرب کشور در پايان سال 85 تنها حدود 120 هزار بشکه روز بود، تصريح کرد: اين ميزان توليد با بهره برداري از طرح سه حلقه چاه جديد در ميادين مشترک، تعميرات اساسي تجهيزات و خطوط انتقال، حد نصاب توليد به 158 هزار بشکه روز در سال 86 افزايش يافت.

بنا بر اين گزارش شرکت بهره برداري نفت و گاز غرب يکي از سه شرکت زيرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزي ايران در ساختار جديد شرکت ملي نفت ايران است که بصورت رسمي از ابتداي سال 1379 اهداف خود را توليد، فرآورش و ارسال نفت و گاز به مبادي مصرف آغاز کرد.

حوزه فعاليت اين شرکت هم اکنون چهار استان کرمانشاه، ‌ايلام، لرستان و قم است، اما در آينده هر مخزن نفت و گازي که در استان هاي غربي کشور به مرحله بهره برداري برسد در حيطه فعاليت اين شرکت قرار خواهد گرفت.

ظرفيت توليد روزانه شرکت بهره برداري غرب هم اکنون 156000 بشکه نفت خام و 5 ميليون متر مکعب گاز و چشم انداز توليد 10 ساله شرکت 440 هزار بشکه نفت و 15 ميليون متر مکعب گاز است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/7711
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است