شنبه 29 ارديبهشت 1403

اعضاي تعاوني هاي سهام عدالت به 21 ميليون نفر رسيد

  تاريخ:هفتم مهر 1387 ساعت 12:59   |     کد : 7799   |     مشاهده: 1071
به گزارش صنعت نيوز ،‌ وزير تعاون گفت : تعداد اعضاي تعاوني هاي سهام عدالت به 21 ميليون نفر رسيده است .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي صنعت نيوز ،‌ وزير تعاون گفت : تعداد اعضاي تعاوني هاي سهام عدالت به 21 ميليون نفر رسيده است .

محمد عباسي افزود : دولت50 درصد ارزش سهام واگذار شده را به دو دهک اول جامعه اعطا کرد.

وي در خصوص انتقادهايي که به واگذاري سهام به تعاوني هاي دولتي مي شود، گفت: ما تعاوني دولتي نداريم که از اين طريق بتوان بخشي از واگذاري ها را به اين تعاوني ها انجام داد.

وزير تعاون با تاکيد براينکه اقتصاد داراي 3 بخش تعاوني، دولتي و خصوصي است ،تصريح کرد: کار واگذاريها از جانب دولت از يک سال و نيم گذشته آغاز شده که ازپيشرفت خوبي نيز برخوردار بوده است.

وي ميزان واگذاري شرکتهاي دولتي را به مردم 80 درصد از کل اعلام کرد و افزود: طبق قانون 40 درصد از اين واگذاري ها به بخش تعاوني انجام مي شود.

عباسي به تشکيل تعاوني هاي سهام عدالت در شهرستانهاي کشور اشاره کرد و گفت: تا پيش از ابلاغ سياستهاي اجرايي اصل 44 قانون اساسي ،يک شرکت کارگزاري از طرف دولت ، برنامه هاي واگذاري را پيگيري مي کرد که در اين مقطع شبهه دولتي بودن کار پيش آمد و شرکت کارگزاري منحل شد.

وزير تعاون اضافه کرد: هم اکنون سهام شرکتهاي قابل واگذاري به صورت مستقيم به شرکتهاي سهام عدالت استاني مي رود و سپس شرکتهاي سهام عدالت در 337 شهرستان آنها را به مردم واگذار مي کنند.

وي تاکيد کرد: در اين مرحله که سهام عدالت از طرف شرکتهاي تعاوني به مردم واگذار مي شود، دولت هيچ دخالتي ندارد و فقط در مراحل اوليه اجراي کار حضور مي يابد، زيرا در هر حال واگذاري سهام شرکتها به مردم از برنامه خاصي تبعيت مي کند.

عباسي 6 دهک مردم يعني بيش از 42 ميليون نفر را واجد دريافت سهام عدالت دانست و تاکيد کرد: 42 هزار ميليارد تومان سهام قرار است به مردم واگذار شود که تاکنون 21 ميليون نفر نيز عضو تعاوني ها شده اند.

 

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/7799
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است