شنبه 29 ارديبهشت 1403

پيش بيني بانک مرکزي اردن مبني بر کاهش قيمت نفت به علت بحران مالي

  تاريخ:هشتم مهر 1387 ساعت 08:59   |     کد : 7815   |     مشاهده: 2151
به گزارش صنعت نيوز ، اميه طوقان رئيس بانک مرکزي اردن روز يکشنبه پيش بيني کرد که بحران مالي امريکا و پيامدهاي آن از جمله کسادي اقتصادي موجب فشار در جهت کاهش قيمت نفت شود.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نيوز ، اميه طوقان رئيس بانک مرکزي اردن روز يکشنبه پيش بيني کرد که بحران مالي امريکا و پيامدهاي آن از جمله کسادي اقتصادي موجب فشار در جهت کاهش قيمت نفت شود.

به گزارش خبرگزاري المان از امان، طوقان در مصاحبه با خبرگزاري رسمي اردن "پترا" گفت کسادي اقتصادي در امريکا و کشورهاي بزرگ اروپايي در دراز مدت بر عملکرد اقتصاد جهاني تاثير خواهد گذاشت و موجب کاهش قيمت نفت و مواد غذايي خواهد شد که اين بخش از آن، رويدادي مثبت است.

با اين حال طوقان گفت کاهش تقاضاي جهاني تاثير منفي بر صادرات کشورهاي در حال توسعه خواهد داشت.

وي تاکيد کرد بانکهاي اردن به لطف تدابير پيشگيرانه اي که بانک مرکزي اردن اتخاذ کرد به طور کلي در وضع باثباتي به سر مي برند. از جمله اين تدابير مي توان به محدود کردن وامهاي مسکن و سرمايه گذاريهاي بانکهاي اردني در موسسات خارجي اشاره کرد.

طوقان متعهد شد که بانک مرکزي اردن از طريق ساز و کارهاي پولي خود، نقدينگي مورد نياز متناسب با رشد اقتصادي اردن را که در سه ماهه دوم امسال شش مميز هفت دهم درصد بود تامين کند.

 

 

 

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/7815
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است