يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

آزادي يک فروند کشتي ربوده شده مالزي در ا بهاي سومالي

  تاريخ:هشتم مهر 1387 ساعت 14:53   |     کد : 7885   |     مشاهده: 1685
به گزارش صنعت نیوز، مقامات مالزي امروز دوشنبه اعلام کردند راهزنان دريايي يکي از دو فروند کشتي مالزيايي ربوده شده در سواحل سومالي را ازاد کردند .

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، مقامات مالزي امروز دوشنبه اعلام کردند راهزنان دريايي يکي از دو فروند کشتي مالزيايي ربوده شده در سواحل سومالي را ازاد کردند .

راهزنان دريايي يک فروند از دو فروند کشتي مالزيايي را که اواخر ماه اوت در خليج عدن ربوده بودند ازاد کردند . عبدالله احمد بداوي نخست وزير مالزي امروز با بيان اين مطلب به خبرنگاران گفت کشتي ام تي بونگا ازاد شده و هم اکنون به سمت کشور همسايه جيبوتي در حرکت است . وي افزود سي و شش خدمه مالزيايي و پنج خدمه فيليپيني اين کشتي همگي سالم هستند و در وضعيت جسماني مطلوبي بسر مي برند .

نخست وزير مالزي با اين همه درباره پرداخت باج به راهزنان دريايي به ازاي ازادي اين کشتي ربوده شده توضيحي نداد ليکن خاطر نشان کرد راهزنان هنوز هم دومين تانکر مالزيايي را در اختيار دارند ولي مذاکرات همچنان ادامه دارد و ممکن است اين کشتي نيز بزودي ازاد شود .

گفتني است به گفته مقامات اگاه راهزنان دريايي هنوز سيزده فروند کشتي ربوده شده را به همراه حدود سيصد خدمه انها در گروگان دارند . اين کشتيها در جريان يک دوره از عمليات راهزني در ابهاي کشور جنگ زده سومالي ربوده شده اند . سومالي از سال هزار و نهصد و نود و يک فاقد دولت مرکزي است .

http://www.sanatnews.ir/News/1/7885
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است