شنبه 29 ارديبهشت 1403

برنامه دولت مکزيک براي کاهش وزن افراد در اين کشور

  تاريخ:نهم مهر 1387 ساعت 10:42   |     کد : 7941   |     مشاهده: 1241
به گزارش صنعت نیوز، مکزيک در نظر دارد ورزش فيزيکي بيشتر را در مدارس دولتي اجباري کند و کارفرمايان و اتحاديه هاي کارگري را تشويق کند به کارگران براي ورزش، وقت بيشتري دهند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، مکزيک در نظر دارد ورزش فيزيکي بيشتر را در مدارس دولتي اجباري کند و کارفرمايان و اتحاديه هاي کارگري را تشويق کند به کارگران براي ورزش، وقت بيشتري دهند.

به نوشته پايگاه اينترنتي روزنامه سياتل پست، دولت فيليپه کالدرون رئيس جمهور مکزيک اعلام کرده در اين راستا بيش از 800 ورزشگاه عمومي را در سراسر کشور ساخته و يا بازسازي کرده است. موسسه دولتي بهداشت عمومي مکزيک اکنون آموزش هاي مربوط به تغذيه و گزينه هاي بهداشتي تر از جمله ميوه و سبزيجات به جاي چيپس و نوشابه هاي گازدار را در مدارس ترويج مي کند.

غذاهاي مکزيکي همواره سرشار از چربي و کربوهيدرات ها بوده است. اما در چندين دهه، مردم ساکن روستاهاي کوچک نمي توانستند آنقدر محصولات را کشت کنند که بتوانند زياد بخورند و نيز مجبور بودند براي پيداکردن غذاي بيشتر مسافت هاي طولاني سفر کنند.

اکنون در حالي که طبقات متوسط مکزيک رشد کرده است و مردم بيشتري براي پيدا کردن کار به شهر ها مهاجرت مي کنند، رژيم هاي غذايي سرشار از مواد فرآوري شده و غذاي اماده (فست فود) شده است. در همين حال پزشکان مي گويند مردم مکزيک وقت زيادي را در حالي که در خودرو مي نشينند و يا در حال تماشاي تلويزيون مي گذرانند.

نرخ بيماري ها در مکزيک اين موضوع را اثبات مي کند. بر اساس آمار دولتي، موارد تازه فشار خون بالا فقط در شش سال گذشته 24 درصد در مکزيک افزايش يافته است.همچنين در همين مدت موارد ديابت نوع دوم که ظاهرا تا حدودي به چاقي ارتباط دارد، 31 درصد رشد يافته است.

در حال حاضر نيمي از جمعيت 110 ميليوني مکزيک اضافه وزن دارند و شمار کودکان چاق در اين کشور هم در يک دهه گذشته 8 درصد افزايش يافته است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/7941
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است