شنبه 29 ارديبهشت 1403

اوکراين با روسيه درباره واردات گاز از اين کشور مذاکره مي کند

  تاريخ:نهم مهر 1387 ساعت 11:30   |     کد : 7951   |     مشاهده: 2343
به گزارش صنعت نیوز، يوليا تيموشنکو نخست وزير اوکراين در نظر دارد اين هفته به روسيه برود تا بامقامات اين کشور در خصوص واردات گاز از روسيه گفتگو کند.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، يوليا تيموشنکو نخست وزير اوکراين در نظر دارد اين هفته به روسيه برود تا بامقامات اين کشور در خصوص واردات گاز از روسيه گفتگو کند.

تيموشنکو با اعلام اين خبر ابراز اميدواري کرد که در ديدار از روسيه بتواند با ولاديمير پوتين نخست وزير اين کشور در خصوص حصول توافقي درباره صدور گاز روسيه به اوکراين به توافق برسد.

ويکتور يوشنکو رئيس جمهوري اوکراين نيز پيش تر خواستار ان شده بود که دولت اوکراين بدون فوت وقت مذاکرات رسمي خود با روسيه در خصوص واردات گاز از اين کشور را در سال دو هزار و نه اغاز کند.

رئيس جمهوري و نخست وزيري اوکراين هر دو در اين خصوص توافق نظر دارند که بايد هر چه سريعتر توافقنامه اي با روسيه در خصوص تحويل گاز انجام گيرد. با اين حال ،اولگ دوبينا رئيس شوراي اداري شرکت نفت و گاز روسيه در هجدهم سپتامبر امسال خاطر نشان کرد که دو شرکت گازي کشور ممکن است امضاي توافقنامه در خصوص صدور گاز به اوکراين رابه ماه دسامبر سال دو هزار و هشت موکول کنند. در سال دو هزار و هشت ، اوکراين در ازاي هر هزار متر مکعب گاز ، صد و هفتاد و نه دلار و پنجاه سنت پول پرداخت مي کرد . اوکراين اميدوار است در سال دو هزار و نه قيمت گاز مصرفي صادراتي از روسيه از چهارصد دلار در هر هزار متر مکعب فراتر نرود. 

http://www.sanatnews.ir/News/1/7951
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است