پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403
دبير انجمن کارفرمايان صنعت سيمان:

قيمت سيمان کنترل شده است

  تاريخ:نهم مهر 1387 ساعت 15:06   |     کد : 8012   |     مشاهده: 1589
به گزارش صنعت نیوز، طرح ساماندهي توليد و توزيع سيمان و ايجاد ظرفيت هاي جديد باعث افزايش چند برابر توليد سيمان شده است که در نتيجه آن با مازاد اين محصول نيز روبرو شده ايم.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، طرح ساماندهي توليد و توزيع سيمان و ايجاد ظرفيت هاي جديد باعث افزايش چند برابر توليد سيمان شده است که در نتيجه آن با مازاد اين محصول نيز روبرو شده ايم.

محمدحسن پورخليل، دبير انجمن کارفرمايان صنعت سيمان گفت: قبل از 12 تير امسال که طرح توزيع و توليد سيمان به وسيله دولت تصويب و ابلاغ شده، اين محصول در استان هاي پرمصرفي چون تهران، اصفهان و گيلان تني 150 هزار تومان به صورت ازاد به مصرف کننده عرضه مي شد.

وي افزود: پس از ساماندهي طرح سيمان و با عملکرد مناسب و ايجاد ظرفيت هاي جديد و راه اندازي چندين طرح بيش از پنج مييليون تن سيمان توليد و با در نظر گرفتن کرايه حمل بار و سود عامل فروش اين محصول با قيمت 65 هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه مي شود.

دبير انجمن کارفرمايان صنعت سيمان  با اشاره به اينکه هم اکنون در هيچ استاني از کشور قيمت بازار آزاد و غيررسمي نداريم تصريح کرد: در چند شهر کوچک همچون پيرانشهر، بانه و سقز که جز شهرهاي مرزي کشور محسوب مي شوند، سيمان با قيمت بالاتر از قيمت مصوب به صورت غيرقانوني ازکشور خارج مي شود که با تدابيري که در اين مورد در نظر گرفتيم مازاد توليد سيمان استان هايی چون اصفهان و تهران به اين شهرها داده شده تا بازارمصرف سيمان تنظيم شود.

وي خاطرنشان کرد: در پنچ ماهه امسال توليد سيمان کشور معادل 19 ميليون و 670 هزار تن و توزيع آن 19 ميليون و 300 هزارتن بوده که در مقايسه با سال گذشته 21 درصد افزايش توليد و 5/19 درصد افزايش توزيع داشتيم.

پورخليل با اشاره به اينکه هم اکنون در 14 تا 16 کارخانه کشور ما با مازاد سيمان روبرو هستيم گفت: با تعامل و همکاري دولت قادريم سيمان را به صورت محدود به ديگر کشورها نيز صادر کنيم.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8012
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است