شنبه 29 ارديبهشت 1403

تحويل سه هزار واحد آموزشي به آموزش وپرورش

  تاريخ:سيزدهم مهر 1387 ساعت 09:34   |     کد : 8048   |     مشاهده: 1217
به گزارش صنعت نیوز، دو ميليون مترمربع فضاي آموزشي در شش ماهه نخست امسال به وزارت آموزش و پرورش تحويل شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، دو ميليون مترمربع فضاي آموزشي در شش ماهه نخست امسال به وزارت آموزش و پرورش تحويل شد.

معاون فني و نظارت سازمان تجهيز ، توسعه و نوسازي مدارس كشور امروز در مصاحبه با خبرنگار ما در شهرکرد گفت: اين فضاها در قالب سه هزار واحد آموزشي از محل اعتبارات ملي و استاني به وزارت آموزش و پرورش واگذار شد.

مرتضي رئيسي دهكردي افزود: هم اكنون 100 هزار فضاي آموزشي در كشور وجود دارد كه يك سوم آن يك نوبته و بقيه دو نوبته اداره مي شود.

معاون فني و نظارت سازمان توسعه ، تجهيز و نوسازي مدارس گفت: براي يك نوبته شدن مدارس كشور به 30 هزار واحد آموزشي جديد نياز است تا عدالت آموزشي در اختصاص فضاي لازم براي هر دانش آموز رعايت شود.

رئيسي افزود: هم اکنون يك چهارم مدارس كشور نيازمند تخريب و بازسازي است كه معادل 25 هزار واحد آموزشي است و يك چهارم فضاي آموزشي ديگر ايران نيز نيازمند مقاوم سازي است که بايد بر اساس مقررات آيين نامه زلزله ساخته شود.

وي گفت: در ساخت مدارس جديد كشور يك سالن چند منظوره ورزشي براي دانش آموزان بنا خواهد شد ، تا علاوه بر كاربري ورزشي در موارد ديگر از جمله سالن امتحانات ، اجتماعات و نمازخانه نيز استفاده شود.

رئيسي افزود: ساخت سالن چند منظوره براي مدارس مقطع متوسطه دختران در كشور هم اكنون اجباري شده و آيين نامه آن نيز به استان ها ابلاغ شده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8048
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است