يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

روسيه قصد دارد هشت زيردريايي مجهز به موشکهاي دوربرد پيشرفته بسازد

  تاريخ:سيزدهم مهر 1387 ساعت 10:03   |     کد : 8053   |     مشاهده: 1593
به گزارش صنعت نیوز، معاون فرمانده نيروي دريايي روسيه اعلام کرد اين کشور قصد دارد تا سال دو هزار و پانزده هشت فروند زيردريايي هسته اي مجهز به موشکهاي راهبردي بولاوا Boulava که قادر است به سپر دفاع موشکي امريکا نفوذ کند، توليد کند.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، معاون فرمانده نيروي دريايي روسيه اعلام کرد اين کشور قصد دارد تا سال دو هزار و پانزده هشت فروند زيردريايي هسته اي مجهز به موشکهاي راهبردي بولاوا Boulava که قادر است به سپر دفاع موشکي امريکا نفوذ کند، توليد کند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از مسکو؛ خبرگزاري اينترفاکس به نقل از درياسالار الکساندر تاتارينوف معاون فرمانده نيروي دريايي روسيه اعلام کرد روسيه قصد دارد مطابق با برنامه جديد خود در زمينه تسليحاتي و نظامي، حدود هشت زيردريايي هسته اي مجهز به موشکهاي راهبردي بولاوا بسازد.

موشک بولاوا که هشت هزار کيلومتر برد دارد مي‌تواند به ده کلاهک هسته اي مجهز شود. مسئولان نظامي روسيه مي گويند اين موشکها مي‌توانند به هر گونه سامانه ضدموشکي موجود و حتي سپرهاي موشکي که در اينده ساخته خواهد شد نفوذ کنند.

معاون فرمانده نيروي دريايي روسيه خاطر نشان کرد موشک بولاوا تا سال دو هزار و نه اماده استفاده خواهد شد.

ولاديمير پوپويکين معاون وزير دفاع روسيه نيز در مصاحبه اي که در روزنامه نظامي کراسنائيا زوزدا Krasnaïa Zvezda منتشر شد اعلام کرد همه سلاحها و تجهيزات نظامي موجود در انبارهاي تسليحاتي مربوط به دوره اتحاد جماهير شوروي سابق مورد استفاده قرار گرفته و تمام شده است.

معاون وزير دفاع روسيه خاطر نشان کرد در برنامه تسليحاتي و نظامي

که دولت روسيه براي دوره دو هزار و هفت تا دو هزار و پانزده تهيه کرده،‌ ساخت تسليحات و تجهيزات نظامي در انواع و اقسام مختلف پيش بيني شده است.

اين مسئول نظامي بلند پايه روسيه تصريح کرد ما در نظر داشتيم از سال دو هزار و يازده و دو هزار و دوازده تجهيز مجدد نيروهاي نظامي خود را اغاز کنيم اما شرايط به گونه اي است که لازم مي بينيم در انجام اينکار با سرعت بيشتري عمل کنيم تا نيروهاي نظامي کشور به تسليحات و تجهيزات پيشرفته و مدرن مجهز شوند.

معاون وزير دفاع روسيه ادامه داد تحولات اخير در گرجستان، اوستياي جنوبي و ابخازي ما را مجبور کرد وضع نيروهاي مسلح خود را مورد ارزيابي مجدد قرار دهيم و به اين نتيجه برسيم که بايد هر چه زودتر نيروهاي نظامي خود را تقويت کنيم.

روسيه دستکم چهار هواپيماي نظامي خود را در حمله نظامي در تاريخ هشتم اوت به گرجستان از دست داد. روسيه زماني برضد گرجستان دست به حمله نظامي زد که ارتش گرجستان اوايل ماه اوت به بهانه کنترل کامل منطقه جدايي طلب اوستياي جنوبي، تهاجم نظامي گسترده اي را به اين جمهوري که از حمايت مسکو برخوردار است،‌ اغاز کرد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8053
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است