پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403

خريداران ماشين آلات معدني از حساب ذخيره ارزي وام مي گيرند

  تاريخ:سيزدهم مهر 1387 ساعت 11:41   |     کد : 8088   |     مشاهده: 1479
به گزارش صنعت نیوز ،‌ معاون امورمعادن و صنايع معدني وزارت صنايع و معادن اعلام کرد : در صورت تصويب دولت ،نخستين بار در کشور براي خريد ماشين آلات معدني از محل حساب ذخيره ارزي تسهيلات پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز ،‌ معاون امورمعادن و صنايع معدني وزارت صنايع و معادن اعلام کرد : در صورت تصويب دولت ،نخستين بار در کشور براي خريد ماشين آلات معدني از محل حساب ذخيره ارزي تسهيلات پرداخت خواهد شد.

به گزارش ستاد خبري و اطلاع رساني همايش" نقش معدن و صنايع معدني در اقتصاد ايران" دکتر محمد مسعود سميعي نژاد با اشاره به حمايتهاي دولت از بخش معدن افزود : پيشتر نيز مصوب شد که پروانه هاي بهره برداري معادن به عنوان وثيقه مورد قبول بانک ها قرار گيرد که آيين نامه اجرايي آن به زودي ابلاغ مي شود.

وي با اشاره به خدمات دولت نهم در بخش معدن اظهار داشت : وزارت صنايع و معادن از محل کمک هاي فني و اعتباري خود طبق قرارداد سه جانبه اي که با صندوق بيمه سرمايه گذاري فعاليت هاي معدني و بانک صنعت و معدن منعقد کرد ،مبلغ 600 ميليارد ريال براي مراحل مختلف بخش معدن در نظر گرفت. سميعي نژاد افزود: تا کنون 20 طرح معدني براي دريافت تسهيلات ياد شده به بانک صنعت و معدن معرفي شده اند و حدود 200 تقاضا براي استفاده از اين تسهيلات نيز در دست بررسي است.

معاون وزير صنايع و معادن تصريح کرد : همچنين با وجود افزايش قيمت مواد معدني در جهان،طي سه سال گذشته حقوق دولتي معادن در ايران افزايش نيافته تا بخش معدن کشور بتواند در طرح هاي توسعه خود سرمايه گذاري بيشتري داشته باشد.

همايش" نقش معدن و صنايع معدني در اقتصاد ايران" با همکاري خانه معدن ايران و مشارکت وزارت صنايع و معادن و سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، روز 22 مهرماه امسال در تهران برگزار مي شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8088
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است