يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

افزایش 50 درصدي فروش بنزین سوپر

  تاريخ:سيزدهم مهر 1387 ساعت 15:05   |     کد : 8139   |     مشاهده: 1517
به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو ، رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت گفت : در حال حاضر ، میزان فروش بنزین سوپر نسبت به ماه گذشته ، حدود 50% افزایش داشته است که هنوز به حد نصاب گذشته نرسیده و تغییر محسوسی در میزان فروش آن به وجود نیامده است.

به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو ، رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت گفت : در حال حاضر ، میزان فروش بنزین سوپر نسبت به ماه گذشته ، حدود 50% افزایش داشته است که هنوز به حد نصاب گذشته نرسیده و تغییر محسوسی در میزان فروش آن به وجود نیامده است.

حاج محمد رضا در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : هم اکنون بنزین سوپر در چهارده جایگاه تهران و چند شهر بزرگ عرضه می گردد که این میزان جایگاه در تهران ، مانند ماه گذشته بوده است و چون مصرف کنند گان بنزین سوپر ، عمدتاً خودروهای بالای 2 هزار سی سی می باشند که بدون کارت و به صورت آزاد بنزین دریافت می نمایند بنابراین میزان بنزین سوپر نسبت به قبل تغییر زیادی نداشته است.

وی در پی آن به تعداد جایگاه های CNG اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر 400 جایگاه CNG در کشور وجود دارد که مقرر گردیده این تعداد تا پایان سال به 1800 جایگاه افزایش یابد که از این تعداد هزار جایگاه تک منظوره و 800 جایگاه از آنها دو منظوره خواهد بود.

رئیس اتحادیه جایگاه داران در ادامه در خصوص معیار افزایش جایگاه های سوخت گفت: در کشورهای دیگر بر اساس نیاز مصرف کننده و همچنین به نسبت تعداد خودرو ها، جایگاه احداث می نمایند مثلاً در کشور چین ، حدود 15 هزار جایگاه با این تعداد کم وسیله نقلیه وجود دارد و یا در ترکیه 12 هزار جایگاه در حالی که در ایران حدود 2500 جایگاه بنزین وجود دارد که اگر تعداد جایگاه ها را 10 میلیون بدانیم و به ازای هر 1000 تا 1500 خودرو ، یک جایگاه نیاز باشد ، هم اکنون باید 10 هزار جایگاه در ایران وجود داشته باشد در صورتی که هم اکنون با 25% از این میزان ، در حال سوخت رسانی هستیم و این نشان می دهد که باید تعداد جایگاه ها در سراسر کشور حد اقل چهار برابر افزایش یابد .

حاج محمد رضا همچنین به جایگاه های سیار و عدم تأثیر آن در سوخت رسانی اشاره و افزود : تا کنون 20 جایگاه سیار با مخزنهای 14 تا 18 هزار و یک تلمپه دو نازل در کنار برخی از جایگاه های گاز قرار گرفته اند که این تعداد جایگاه سیار روزانه حداکثر 80 تا 100 هزار لیتر بنزین عرضه می نمایند در حالی که تنها یک تلمپه در جایگاه سوخت کمترین میزان عرضه بنزین آن روزانه 30 هزار لیتر می باشد که این میزان فروش جایگاه های سیار ، برابر 50% فروش یک جایگاه ثابت می باشد. بنابراین جایگاه های سیار عملاً اثری در چرخه توزیع ندارند .

وی در خصوص طرح منطقه ای کردن سهمیه سوخت خودروها گفت : تا کنون دستور عملی در این رابطه داده نشده ولی کار بی حاصلی خواهد بود چرا که با تعدیل سهمیه ها و منطقه ای کردن ، ترافیکی را که در شهرهای بزرگ شاهد هستیم به شهر های کوچک نیز منتقل خواهد شد.

حاج محمد رضا در پایان به سهمیه بنزین معلولان اشاره و خاطرنشان کرد: براساس اعلام ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت 50 هزار لیتر بنزین به سهمیه معلولان اختصاص یافته که در کارتهای آنها شارژ می شود در حالی که این میزان در چند ماه گذشته به صورت کوپن به این افراد داده می شد که به طور کلی حدود 1 میلیون لیتر بنزین روزانه برای کلیه سازمانها و معلولان و جانبازان که نیاز به بنزین مازاد داشتند عرضه می گردید که از سه ماه گذشته کوپن جمع آوری و در تیر ماه باطل گردید.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8139
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است