شنبه 29 ارديبهشت 1403

آلودگي هوا همچنان چالش پيش روي پايتخت است

  تاريخ:شانزدهم مهر 1387 ساعت 11:45   |     کد : 8354   |     مشاهده: 1179
به گزارش صنعت نیوز، آلودگي هوا همچنان مهمترين چالش زيست محيطي کلان شهر تهران به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، آلودگي هوا همچنان مهمترين چالش زيست محيطي کلان شهر تهران به شمار مي رود.

حيدرزاده مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست در نشست خبري مديران ارشد شهرداري تهران در حوزه محيط زيست شهري با اشاره به اين که امروز بحران آلودگي هوا در کلانشهر تهران جدي است گفت: تاکنون براي کاهش آلودگي هوا در اين کلانشهر عزم جدي وجود نداشته است.

وي افزود: درخصوص کاهش آلودگي هاي هوا، امسال شهرداري تهران با محوريت معاينه فني خودروها اقداماتي از جمله احداث سه مرکز معاينه فني خودروهاي سنگين تا پايان سال و احداث 5 مرکز معاينه فني ماشين هاي سبک در دست اقدام دارد.

حيدرزاده همچنين درباره سه محور از طرح جامع کاهش آلودگي هوا شامل حمل و نقل عمومي، معاينه فني خودروها و مديريت ترافيک که برعهده شهرداري تهران گذاشته شده است گفت: شهرداري تاکنون در اين خصوص اقدامات موثر و مناسبي را انجام داده است.

وي همچنين خواستار تعيين تکليف کميته اجرايي کارشناسي آلودگي هوا از سوي سازمان حفاظت محيط زيست شد و گفت: با کاهش آلودگي در شهر تهران از تبعات رواني و انساني آن به شدت کاسته مي شود.

در اين جلسه همچنين اعلام شد تهران از ابتداي سال جاري تاکنون 43 روز ناسالم را پشت سرگذاشته است درحاليکه تابلوهاي کنترل کيفيت هوا در سال گذشته، تنها 15 روز را به عنوان روز ناسالم ثبت کرده بود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8354
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است