شنبه 29 ارديبهشت 1403

همايش جامعه ايمن 17مهر در برج ميلاد برگزار مي شود

  تاريخ:شانزدهم مهر 1387 ساعت 12:07   |     کد : 8358   |     مشاهده: 1207
به گزارش صنعت نیوز، نخستين همايش جامعه ايمن17و 18مهر در مركز همايش هاي بين المللي برج ميلاد برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، نخستين همايش جامعه ايمن17و 18مهر در مركز همايش هاي بين المللي برج ميلاد برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار ما ؛‌ گلمكاني مشاور شهردار تهران در امور سلامت و دبير اين همايش امروزدر نشست خبري با خبرنگاران هدف از برپايي اين همايش را ارتقاي آگاهي شهروندان در خصوص سلامت و ايمني شهر و بهره گيري از تجارب صاحبنظران و تجربه كشورها مرتبط با ايمني و سلامت شهر بيان كرد .

گلمكاني گفت: بيش از90درصد مرگ و ميرها ريشه در حوادث دارد كه بيشتر مربوط به گروه سني نوجوان و جوان است.

وي با بيان اين كه خرداد سال گذشته كاشمر به عنوان نخستين شهر ايمن ايران به عنوان 115 شهر دنيا به شبكه جهاني جامعه ايمن پيوسته است افزود: به منظور پيوستن شهر تهران به اين شبكه جهاني ،طرح جامعه ايمن به صورت آزمايشي در منطقه 22 اجرا شد.

مشاور شهردار تهران در امور سلامت گفت: تا پايان امسال 4منطقه ديگر (4، 5،‌ 20و 21) در شهر تهران به اين طرح افزوده مي شود و تا سه چهار سال اينده طرح جامعه ايمن و پيوستن به شبكه جهاني ايمن در بيشتر نقاط شهر تهران اجرايي مي شود .

فرشاد دبير علمي همايش جامعه ايمن هم در ادامه اين نشست ، محورهاي اين همايش را ايمني در محيط هاي مسكوني و عمومي ، پيشگيري از حوادث ترافيكي ، سياستگذاري جامعه ايمن ، اموزش ، فرهنگ سازي و نقش رسانه ها در جامعه ايمن ، نقش خانواده ،‌قوانين و مقررات ، نظارت ، پايش و كنترل ، اسيب هاي اجتماعي در جامعه ايمن و هزينه هاي اقتصاي تحميلي ناشي از حوادث در مقايسه با هزينه هاي پيشگيري بيان كرد .

وي با اشاره به برنامه جانبي همايش جامعه ايمن افزود :5 كارگاه تخصصي فرهنگ سازي در جامعه ايمن ، ايمني و ترافيك ، ايمني در محيط كار ، دسته بندي بيماريها و اصول جامعه ايمن با حضور كارشناسان مرتبط با موضوع كارگاها برپا مي شود .

http://www.sanatnews.ir/News/1/8358
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است