يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

5 هزارميليارد تومان در مصرف بنزين صرفه جويي شده است

  تاريخ:هفدهم مهر 1387 ساعت 10:26   |     کد : 8448   |     مشاهده: 1495
به گزارش صنعت نیوز، وزير صنايع و معادن گفت: با برنامه ريزيهاي انجام شده در دولت در زمينه مصرف بنزين در يکسال گذشته 5 هزار ميليارد تومان نسبت به مدت مشابه سال پيش از ان صرفه جويي شده است.

به گزارش خبرنگار گروه خودرو صنعت نیوز، وزير صنايع و معادن گفت: با برنامه ريزيهاي انجام شده در دولت در زمينه مصرف بنزين در يکسال گذشته 5 هزار ميليارد تومان نسبت به مدت مشابه سال پيش از ان صرفه جويي شده است.

علي اکبر محرابيان در حاشيه بازديد از هفتمين نمايشگاه تأسيسات ساختمان با بيان اينکه مرحله نخست اين برنامه ريزي در باره مصرف بنزين بوده است گفت: اقداماتي همچون توليد خودروهاي عمومي و اصلاح شبکه هاي سوخت در خودرو انجام شده است که با اين اقدامات درحدود سالي 5 هزار ميليارد تومان نسبت به زمان مشابه گذشته در مصرف بنزين صرفه جويي داشته ايم.

وي افزود: در حوزه هاي ديگر طرح تحول اقتصادي نيز تکيه بر صرفه جويي سوخت شده است؛ در اين خصوص لايحه اي در حال تنظيم است که 15 درصد از محل صرفه جويي ناشي از کاهش مصرف سوخت به صنايع بازگشت مي شود.

محرابيان ابراز اميدواري کرد: با تصويب اين لايحه و اجراي آن ميزان شدت انرژي در کشور کاهش يابد.

وزير صنايع و معادن در خصوص استاندارد کردن صنايع گفت: بخشي از صنايعي که در سالهاي گذشته ايجاد شد داراي استانداردهاي بين المللي هستند و اين صنايع عمدتاً بهينه هستند اما تعدادي از صنايع قديمي که بر اساس نوع مصرف، ساخته نشده بهينه نيستند که بايد اصلاح شوند.

محرابيان در خصوص شدت مصرف انرژي در کشور گفت: ميزان شدت مصرف انرژي در کشور ما نسبت به استانداردهاي جهاني 2/5 برابر است.

وي در خصوص پيشنهاد حذف يارانه گفت: يکي از ويژگي هاي طرح تحول اقتصادي اين است که دستگاهها پيشنهادهايشان را به کارگروهي که رياست آن برعهده رئيس جمهور است ارائه کنند بنا بر اين در اين خصوص نظر دستگاهها و کارشناسان اخذ مي شود.

او درباره مرحله دوم طرح آزادسازي سيمان گفت: زماني که عرضه و تقاضا به تعادل خوبي برسد برايش برنامه ريزي و اعلام مي شود.

وزيرصنايع و معادن در خصوص تعرفه سيمان گفت: در حال حاضر به ازاي هر تن، 100 هزار تومان عوارض صادارت دريافت مي شود و در مراحل بعدي هم هر تصميمي که گرفته شود اعلام خواهد شد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8448
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است