شنبه 29 ارديبهشت 1403
رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد:

اختصاص 105 میلیارد تومان سهام به بازنشسته های صنعت نفت

  تاريخ:هفدهم مهر 1387 ساعت 11:26   |     کد : 8474   |     مشاهده: 2341
به گزارش صنعت نیوز، غلامرضا حیدری کرد زنگنه گفت: روز گذشته قرارداد توزیع سود سهام عدالت را با شبکه بانکی منعقد کردیم که طبق آن 105 میلیارد تومان سهام به بازنشسته های نفت اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، غلامرضا حیدری کرد زنگنه گفت: روز گذشته قرارداد توزیع سود سهام عدالت را با شبکه بانکی منعقد کردیم که طبق آن 105 میلیارد تومان سهام به بازنشسته های نفت اختصاص دارد.

رئیس سازمان خصوصی سازی در جلسه ای که با حضور مهندس غلامحسین نوذری، وزیر نفت برای پرداخت نخستین بخش از سهام عدالت به بازنشسته های صنعت نفت تشکیل شد، افزود: سود این سهام از آبان ماه پرداخت می شود و به هر سهم 80 هزار تومان و به هر خانوار 400 هزار تومان اختصاص می یابد.

حیدری کرد زنگنه با اشاره به این که بیش از 50 شرکت سودده در کشور وجود دارد، گفت: شرکت های دولتی مانند شرکت های فولادی و نفتی از جمله بهترین شرکت ها هستند.

وی افزود: بهترین شرکت ها در پروسه سهام عدالت قرار گرفتند، ضمن این که بر اساس مصوبه دولت اگر بر فرض محال یک سال سبد سهام سود نداشته باشد، شرکت ها قسط پرداخت نمی کنند و در آن سال از پرداخت قسط معاف هستند.

کرد زنگنه گفت: روند ورود شرکت ها به بخش خصوصی کند نیست و تا کنون چند پتروشیمی  واگذار شده، همچنین به زودی پالایشگاه اصفهان 25 درصد از بلوک خود را عرضه خواهد کرد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این که پالایشگاه تبریز به زودی وارد بورس می شود، گفت: باید توجه داشته باشیم که شرکت های بزرگ و مهم با شفاف سازی صورت حساب های مالی وارد بورس شوند که خوشبختانه در این زمینه همکاری بسیار خوبی با همکاران وزارت نفت در بخش پتروشیمی، گاز و فرآورده ها شده است.

وی گفت: ما مخالف واگذاری یکجا یا هلدینگی نیستیم؛ به گونه ای که این موضوع در هیئت واگذاری نیز مطرح شد و هم اکنون روی هلدینگ های منطقه ای کار می کنیم.

کرد زنگنه با اشاره به این که در سازمان خصوصی سازی بازنشسته های هر صنعت باید بتوانند نقش مناسبی در آن صنعت داشته باشند، گفت: خوشبختانه از طریق سهام عدالت و اقدام های صندوق بازنشستگی یک نقش خوب برای کل کارکنان نفت در صنایعی که خصوصی سازی می شود، باز شده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8474
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است