يک شنبه 30 ارديبهشت 1403
سازمان بنادر :

عمليات بندري در ايران داراي استاندارد جهاني است

  تاريخ:هفدهم مهر 1387 ساعت 15:20   |     کد : 8512   |     مشاهده: 1845
به گزارش صنعت نیوز، معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي گفت: بنادر كشور برغم افرايش عمليات بندري و مخاطرات دريايي ، بنادري كاملا ايمن هستند.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي گفت: بنادر كشور برغم افرايش عمليات بندري و مخاطرات دريايي ، بنادري كاملا ايمن هستند.

عليرضا ساطعي امروز در مراسم گراميداشت روز ملي آتش نشاني و ايمني در بنادر با بيان اينکه عمليات بندري در ايران در حد استانداردهاي جهاني است ، گفت : 85 تا 90 درصد كالاهاي مورد نياز كشور از طريق بنادر تامين مي شود كه نشان دهنده جايگاه ويژه بنادر در اقتصاد كشور است و هرگونه غفلت در ايمني بنادر خسارت جبران‌ناپذيري به كشور وارد خواهد كرد.

وي افزود: وجود كالاهاي خطرناك و تردد كشتي‌هاي حمل و نقل مواد نفتي و همچنين تردد كاميون‌هاي حمل بار در بنادر ، سبب شده است بنادر كشور از موقعيت حساس به لحاظ ايمني برخوردار باشند و در اين خصوص بايد برنامه‌هاي جدي در دستور كار داشته باشيم.

ساطعي سپس با اشاره به حادثه آتش‌سوزي در بنادر شهيد باهنر در سال 67 و شهيد رجايي در سال گذشته و ديگر حوادث مشابه در بنادر كشور گفت: اين مسايل سبب شده است ريسك كار در بنادر بالا رود و ايجاب مي‌كند در كنار پيشگيري از سرعت عمل بالايي براي كنترل و مهار حوادث به خصوص آتش سوزي برخوردار باشيم.

معاون سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اينكه سازمان در برنامه‌هاي توسعه‌اي خود اقداماتي را براي ارتقاء و توسعه سيستم‌هاي ايمني از جمله ارتقاي جايگاه آتش‌نشاني در تمام بنادر كشور انجام داده است، گفت: تاكنون ارتقاي خوبي در مجموعه آتش‌نشاني بنادر ايجاد شده است و امروز در نقطه بهينه‌اي از اين نظر قرار داريم.

ساطعي بهينه‌سازي و ساماندهي نيروي انساني آتش‌نشاني و بازسازي و نوسازي تجهيزات آتش‌نشاني، انجام مانورها و مسابقات به منظور توانمندسازي نيروي‌هاي آتش‌نشاني و اصلاح قراردادها را از اقدامات سازمان بنادر و دريانوردي براي

ارتقاي سيستم ايمني بنادر برشمرد.

وي ادامه داد: سازمان بنادر در جهت ارتقاي سيستم ايمني بنادر برنامه‌ريزي‌هاي مناسبي انجام داده‌كه براي افزايش ضريب ايمني بنادر ، مناسب است.

معاون امور بندري سازمان بنادر و دريانوردي گفت: تهيه قراردادهاي واگذاري راهبري خدمات آتش‌نشاني، اطفاء حريق و امداد نجات در بنادر از اقدمات ماست تا

مجموعه آتش نشاني در بنادر را از بدنه دولتي جداسازي كند و به بخش خصوصي واگذار شود.

ساطعي افزود: به استناد اين قرارداد اقدام به برگزاري مناقصه هايي كرده‌ايم تا

مجموعه آتش نشاني بنادر به بخش خصوصي واگذار شوند.

معاون امور بندر و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي در پايان به سوانح و حوادث بنادر كشور اشاره كرد و گفت: حوادثي كه در بنادر رخ داده نسبت به سال گذشته كاهش چشمگيري داشته است و حتي نسبت به ساير بخش‌هاي كشور اين حوادث در سطح پاييني قرار دارد ، هر چند نيازمند فعاليت‌هاي جدي بيشتري در اين بخش هستيم.

مراسم گراميداشت روز ملي آتش نشاني و ايمني در بنادر امروز با حضور مسئولان سازمان بنادر و دريانوردي، سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران، مديران و كارشناسان HSE و آتش نشاني وزارت نفت و شركتهاي تابعه در محل سازمان بنادر و دريانوردي برگزار شد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8512
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است