شنبه 29 ارديبهشت 1403

احتمال افزايش حقوق بازنشستگان ازمهر زياد است

  تاريخ:هجدهم مهر 1387 ساعت 09:54   |     کد : 8529   |     مشاهده: 1095
به گزارش صنعت نیوز، وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: به احتمال زياد قانون خدمات کشوري و افزايش حقوق بازنشستگان به صورت نقدي از مهر اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: به احتمال زياد قانون خدمات کشوري و افزايش حقوق بازنشستگان به صورت نقدي از مهر اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزي خبر عبدالرضا مصري در حاشيه همايش ملي توسعه مشارکت هاي مردمي در جمع خبرنگاران درباره پرداخت حقوق بازنشستگان بر اساس قانون خدمات کشوري از صدور احکام جديد 900 هزار بازنشسته در مهر خبرداد و تصريح کرد: تاکنون بيش از 80 درصد احکام صادر شده است و مطالبات اول مهر پارسال تا اول مهر امسال بازنشستگان به صورت سهام واگذار مي‌شود.

مصري خاطرنشان کرد: بر اساس درخواست وزارت رفاه از خزانه و در صورتي که بانک‌ها و نظام پرداخت جواب دهد، حقوق بازنشستگان به احتمال 99 درصد از مهر امسال بر اساس قانون خدمات کشوري پرداخت مي‌شود.

وي درباره زمان پرداخت نقدي افزايش حقوق ناشي از اجراي قانون خدمات کشوري گفت: اين رويه تا زماني که پول داريم ادامه خواهد يافت و قانونگذار براي اين منظور 740 ميليارد تومان اعتبار اختصاص داده است و درصورت ادامه اين تخصيص‌ها ، پرداخت‌ها نيز ادامه مي‌ يابد، در غير اين صورت مطالبات به عنوان ديون مطرح مي‌شود که البته اين بحث هنوز نهايي نيست.

مصري آمادگي اين وزارتخانه را براي واگذاري سهام ناشي از افزايش حقوق بازنشستگان بر اساس اجراي قانون خدمات کشوري اعلام کرد و پرداخت سهام به بازنشسته‌ها را هم فرصت و هم تهديد دانست و گفت: اگر بازنشستگان از اين سهام به عنوان فرصت استفاده کنند، مطالبات آن‌ها را به عنوان مثال به صورت سهام پتروشيمي به آنان واگذار مي‌کنيم، ‌اما اگر پس از پرداخت، دو ميليون بازنشسته براي فروش سهامشان به بورس مراجعه کنند، به علت برهم خوردن معادله عرضه و تقاضا ، ارزش سهام انان به شدت کاهش مي‌يابد و يک تهديد مي شود.

وي افزود: هنوز اين اطمينان براي ما به وجود نيامده است که ارزش سهام يک ميليوني بازنشسته‌ها در اثر عرضه زياد در بازار بورس، به رقم پاييني در حدود 100 هزار تومان نرسد، بنابراين ترس ما اين است که با عرضه سهام‌ در بازار بورس، ارزش سهام بازنشستگان از بين برود.

وزير رفاه و تامين اجتماعي عرضه تدريجي سهام به بازار را از طرف بازنشستگان براي کنترل قيمت و پرداخت تدريجي پول ان به بازنشستگان را از جمله راهکارههاي مفيد براي اين مشکل عنوان کرد و افزود: در پي قانوني شدن اين پيشنهاد هستيم.

مصري درباره توزيع بن ماه مبارک رمضان به کارمندان و بازنشستگان و علت توزيع نشدن اين بن ها به برخي بازنشستگان گفت: اين بن در حال توزيع است و ارزش ان 40 هزار تومان است که 25 هزار تومان آنرا دولت به عنوان يارانه‌ پرداخت مي‌ کند و بقيه را خود فرد پرداخت مي کند.

وي تصريح کرد: فقط افراد تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي که توان پرداخت ندارند، اين سبد کالا را رايگان دريافت مي کنند.

وي همچنين درباره ميزان حقوق بازنشستگي رانندگان کاميون بالاي 70 سال گفت: درصورتي که اين افراد تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي باشند، با توجه به شرايط جديد بازنشستگي سازمان تامين اجتماعي، کمتر از 250 هزار تومان دريافتي نخواهند داشت و بر اساس قوانين بازنشستگي کشور حقوق دريافت مي‌کنند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8529
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است