شنبه 29 ارديبهشت 1403

وزيررفاه: فقرزدايي اصلي ترين موضوع هزاره سوم است

  تاريخ:هجدهم مهر 1387 ساعت 10:12   |     کد : 8534   |     مشاهده: 1277
به گزارش صنعت نیوز، وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: فقرزُدايي اصلي ترين موضوع هزاره سوم است و بايد بصورت پايدار کاهش يابد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: فقرزُدايي اصلي ترين موضوع هزاره سوم است و بايد بصورت پايدار کاهش يابد.

عبدالرضا مصري در همايش ملي کميته امداد امام خميني (ره) با عنوان "توسعه مشارکت هاي مردمي" که امروز در دانشگاه امام صادق برگزار شد با بيان اين که اجر خدمت به محرومان کمتر از عبادت نيست افزود: امروزه فقر از چالش هاي جدي دنياست و اين موضوع به عنوان اصلي ترين معيار در سازمان هاي جهاني مورد توجه قرار گرفته است.

وي فقر را به عنوان اصلي ترين موضوع هزاره سوم دانست و تصريح کرد: 189 کشور جهان توافق نامه فقر زدايي را امضا کرده اند و نخستين تعهد انان اين است که تا سال 2015 امار افرادي که کمتر از 1 دلار در روز درامد دارند، به نصف کاهش دهند.

مصري، ريشه کني فقر، حفظ منزلت و جايگاه انسان و کاهش انسان هاي گرسنه به نصف را از جمله اهداف هزاره سوم بيان کرد و گفت: اکنون درامد 28 و سه دهم درصد از مردم کشورهاي مختلف کمتر از 1 دلار در روز است و در صورت تحقق اهداف هزاره سوم 360 ميليون نفر از مردم دچار فقر گرسنگي هستند.

وزير رفاه و تامين اجتماعي به برخي مفاد قانون اساسي کشورمان درباره فقرزدايي، توجه به نيازهاي اوليه انسان و حفظ عزت و کرامت انان اشاره کرد و افزود: اين قوانين نشاندهنده توجه به انسان به عنوان محور توسعه است.

مصري تصريح کرد: در سند چشم انداز 20 ساله نيز برخورداري از سلامت تامين اجتماعي و فرصت هاي برابر به عنوان اصل مطرح شده است.

وي گفت: همواره به فقر به عنوان تهديد و چالش نگريسته شده است اما مي توان ان را به فرصت تبديل کرد به گونه اي که سرمايه فقرا که کار انهاست را در برنامه ريزي هايمان لحاظ کنيم.

مصري به قراردادن کار به عنوان محور فقرزدايي تاکيد کرد و افزود: بايد براي شکوفايي اين استعداد و سرمايه و مولد کردن نيروي کار محرومان هزينه و تلاش کنيم تا فقر به صورت پايدار کاهش يابد.

وزير رفاه و تامين اجتماعي خاطر نشان کرد: اگر به 3 ميليون واحد صنفي کشور در ازاي بکارگيري يک نفر حق بيمه 50 هزار توماني پرداخت شود و انان نيز حقوق برمبناي وزارت کار به کارگرانشان بپردازند فقر به طور پايدار و موثر کاهش مي يابد و ضمن تامين حقوق ، عزت و کرامت محرومان نيز حفظ مي شود.

مصري گفت: اکنون در حال تهيه پيش نويس اين طرح براي ارائه به هيئت دولت هستيم.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8534
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است