شنبه 29 ارديبهشت 1403

تهيه شناسنامه فني ساختمانهاي فولادي

  تاريخ:هجدهم مهر 1387 ساعت 10:38   |     کد : 8541   |     مشاهده: 2365

به گزارش خبرنگار گروه ر اه و ساختمان صنعت نیوز، اين پژوهش به منظور دستيابي به اسلوبي سازمان يافته و منسجم جهت ارزيابي ايمني و بررسي ميزان آسيب پذيري لرزه اي ساختمان هاي فولادي كشورمان با در نظر گرفتن كيفيت ساخت و ساز سازه هاي فولادي در ايران به عمل آمده است.

شاهرخ مالك، پژوهشگر مركز پژوهش و مطالعات سوانح طبيعي ايران، با بيان اين مطلب افزود: الگوهاي نمونه شناسنامه فني ساختمان به منظور ارزيابي كيفي سريع و همچنين ايمني ساختمان در مقابل نيروهاي ناشي از زلزله تدوين شده اند.

وي گفت: شناسنامه فني ساختمان حاوي اطلاعاتي است كه در مورد هر سازه به منظور انجام قضاوت احتمالی كيفي در زمينه ميزان آسيب پذيري لرزه اي مورد نياز است.

وي ادامه داد: علاوه بر پرسشنامه هاي مرتبط برنامه اي جهت تكميل يكنواخت و متحدالشكل کردن پرسشنامه ها تدوين شده است متعاقبا اطلاعات جمع آوري شده در قالب شناسنامه فني ساختمان در محيط نرم افزاري ويژه اي كه به منظور ذخيره و پردازش اطلاعات تهيه شده است وارد مي‌گردد.

وي با بيان اين مطلب كه به منظور حصول اطمينان از منطقي بودن و صحت نتايج حاصل از اين روش تعداد قابل ملاحظه اي ساختمان‌ به روش هاي تفصیلی طريق تحليل ديناميكي غير خطي مدل هاي واقع گرايانه سازه مورد بررسي قرار داده شده اند افزود: نتايج نشان داده شده است كه براي كليه ساختمان هاي مطالعه شده نتايج ارزيابي كمي با نتايج حاصله از روش ارائه شده ارزيابي كيفي مورد بحث تطابق داشته و هر دو منجر به قضاوت مشابهي از نظر ميزان آسيب پذيري ساختمان مي‌گردند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: شناسنامه فني ارزيابي سريع حاوي اطلاعات عمومي نكات مرتبط با طراحي مفهومي، مشخصه هاي فني سازه و پي، نحوه اعمال شيوه هاي  كنترل كيفيت در طراحي و اجرا و همچنين پيشبيني‌هاي به عمل آمده از نظر ايمني در كاربري مي‌باشد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8541
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است