يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

سوخت رسانی به 20 درصد از کشتی های خارجی عبوری در خلیج فارس

  تاريخ:هجدهم مهر 1387 ساعت 11:31   |     کد : 8555   |     مشاهده: 1551
به گزارش صنعت نیوز، مهندس موسی سوری گفت: در 6 ماه گذشته سهم جمهوری اسلامی از سوخت رسانی به کشتی های خارجی خلیج فارس، به 7 درصد رسیده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این سهم تا پایان سال جاری، به 20 درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، مهندس موسی سوری گفت: در 6 ماه گذشته سهم جمهوری اسلامی از سوخت رسانی به کشتی های خارجی خلیج فارس، به 7 درصد رسیده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این سهم تا پایان سال جاری، به 20 درصد افزایش خواهد یافت.

مهندس موسی سوری، امروز چهارشنبه 17 مهر ماه با تاکید بر اهمیت مشتری مداری در شرکت ملی نفت ایران، افزود: سالانه 29 هزار و 300 فروند کشتی در خلیج فارس تردد می کنند که سهم سوخت رسانی ایران به این کشتی ها در سال گذشته 5 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی یک موسسه تحقیقاتی در ایالات متحده آمریکا، شرکت پایانه های نفتی ایران در بین 12 پایانه صادراتی  جهان، از نظر عملیاتی، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: موفقیت یاد شده مرهون سیاست های به کار گرفته شده در گذشته صنعت نفت است که جذب نخبگان در این صنعت از جمله این سیاست ها بوده است.

مهندس سوری، با بیان اینکه در مدت سه ماه 260 درصد از بودجه های پژوهشی شرکت پایانه های نفتی جذب شده، تصریح کرد: در چند ماه گذشته میزان نوآوری های صورت گرفته در این شرکت بسیار چشم گیر بوده، به طوری که این موضوع به یکی از محورهای گزارش های ماهانه شرکت تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، جزیره خارگ در ۳۸ کیلومتری ساحل ایران (بندر گناوه) در خلیج فارس و بخشی از استان بوشهر است.

در این جزیره یکی از مهم‌ترین پایانه‌های صادرات نفت جهان بنا شده ‌است، جزیره خارگ طاقدیس ملایمی است که میانگین شیب لایه‌های سطحی آن میان ۱۰ تا ۱۵ درجه‌است، بلندترین نقطه جزیره کوه دیده‌بان نام دارد که ارتفاع آن از سطح دریا ۸۷ متر است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8555
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است