يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

تلفات ناشي از تصادفات رانندگي 17 درصد کاهش يافته است

  تاريخ:بيستم مهر 1387 ساعت 15:09   |     کد : 8654   |     مشاهده: 1565
به گزارش صنعت نیوز، جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: تلفات ناشي از تصادفات رانندگي در سال 86 و 87 ، 17 درصد و آمار مصدومان 11و نيم درصد کاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار گروه خودرو صنعت نیوز، جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: تلفات ناشي از تصادفات رانندگي در سال 86 و 87 ، 17 درصد و آمار مصدومان 11و نيم درصد کاهش يافته است.

سردار سيد کمال هاديان فر در مراسم تقدير از نمونه هاي ترافيکي سال 87 در ستاد مرکزي نيروي انتظامي افزود: کاهش تلفات ناشي از رانندگي در کشور ما در حالي است که در هيچ يک از کشورهاي توسعه يافته با وجود امکانات و سيستم هاي پيچيده به اين ميزان نبوده است و در هر کشور اروپايي يا آمريکا فقط توانسته اند 2 تا 3 درصد به هدف گذاري خود دست يابند.

وي گفت: سال 86 در مقايسه با سال 85 شدت تصادفات فوتي 24 درصد و ميزان تلفات جرحي 22 درصد کاهش يافته است و در 2 سال اخير وضع رانندگي مردم 40 تا 50 درصد بهبود يافته است.

سردار هاديان فر افزود: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهاني در جهان بيش از يک ميليون و دويست هزار نفر در سال بر اثر تصادفات ترافيکي کشته و بيش از 50 ميليون نفر دچار مصدوميت مي شوند.

وي گفت: بر اساس اين گزارش در صورت تداوم روند کنوني در سال 2020 شمار تلفات و مصدومان تصادفات حداقل 60 درصد افزايش خواهد يافت و ششمين عامل مرگ و مير به سومين عامل در جهان تبديل خواهد شد.

هاديان فر با اشاره به رشد 29 درصدي صدور گواهينامه رانندگي گفت: ميزان صدور گواهينامه نسبت به 10 سال گذشته 475 درصد از رشد داشته است.

وي گفت: اکنون 65 ميليون سفر شهري و بيش از 6 ميليون سفر جادهي اي در کشور انجام مي شود و جابجايي 90 درصد مردم به وسيله خودرو است و مالکيت سرانه خودرو به ازاي هر هزار نفر در کشور ، 157 دستگاه است.

وي با اشاره به پايين بودن نرخ تراکم راه در کشور گفت: هم اکنون با توجه به رشد بي رويه خودرو به ازاي هر 100 کيلومتر مربع ، 10 کيلومتر راه وجود دارد.

وي افزود: بيش از 3 هزار نقطه حادثه خيز در کشور و ناهمگوني معابر شهري و نيز پايين بودن وسيله نقليه عمومي 2و 3 دهم درصد به کل وسايل نقليه از جمله مشکلات موجود در ترافيک کشور است.

هاديان فر گفت: ميزان سفرها در کشور ما به نسبت کشورهاي توسعه يافته 7 برابر افزايش يافته و ارزاني و فراواني سوخت از ديگر ويژگيهاي ترافيکي در کشور ماست که مجموع اين عوامل موجب بروز سالانه 200 هزار تصادف فوتي و جرحي در کشور شده است.

وي با تأکيد بر مبارزه ملي با حوادث رانندگي گفت: بر اساس ديدگاه کارشناسان سه عامل انساني ، وسيله و راه عوامل اصلي بروز حوادث ترافيکي کشورمان هستند اما بيشترين عامل بروز تصادفات رانندگي در کشور ناشي از عامل انساني است.

هاديان فر افزود: اکنون روزانه 70 نفر در کشورمان به علت حوادث ترافيکي کشته مي شوند و سالانه بيش از 6 هزار ميليارد تومان خسارت مادي به کشور وارد مي شود.

وي با برشمردن سه نسل از کاربران راه و وسيله نقليه در کشور گفت: نخست نسل قديم و افراد از سنين 31 تا 70 ساله هستند که عامل 70 درصد تصادفات خساراتي و جرحي و فوتي اند.

هاديان فر گفت: دومين نسل ، نسل جديد در سنين 21 تا 31 ساله اند که 19 درصد و افراد بين سنين 18 تا 21 سال سومين کاربران هستند که در بروز 11 درصد تصادفات مقصرند.

وي با تأکيد بر ضرورت کسب آموزش و نهادينه سازي رفتار ترافيکي در نسل آينده ابراز اميدواري کرد: اين آموزشها نه فقط به 8 ميليون هميار و پليس ياران جوان بايد به همه نونهالان ، نوجوانان و جوانان کشور آموخته شود.

در همايش نمونه هاي ترافيکي سال 87 با حضور مسئولان آموزش و پرورش ، راه و ترابري و نيز شماري از پليس ياران از شماري افراد نمونه در اين زمينه تقدير شد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8654
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است