يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

قبوض جريمه رانندگي بصورت الکترونيکي پرداخت مي شود

  تاريخ:بيست و دوم مهر 1387 ساعت 14:12   |     کد : 8762   |     مشاهده: 1447
به گزارش صنعت نیوز، معاون پژوهشي فناوري و اطلاعات نيروي انتظامي گفت: با هدف تسريع در عرضه خدمات به مردم و فراهم کردن بستر استفاده از تجهيزات ICT پرداخت قبوض جريمه رانندگي الکترونيکي مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه خودرو صنعت نیوز، معاون پژوهشي فناوري و اطلاعات نيروي انتظامي گفت: با هدف تسريع در عرضه خدمات به مردم و فراهم کردن بستر استفاده از تجهيزات ICT پرداخت قبوض جريمه رانندگي الکترونيکي مي شود.

سردار "مجيد سلطاني" با اشاره به راه اندازي پايگاه الکترونيکي جرايم راهنمايي و رانندگي افزود: طرح تسويه حساب جرايم راهنمايي و رانندگي به صورت پايلوت «آزمايشي» در تهران اجرا مي شود که براساس آن متقاضيان مي توانند از طريق دفاتر خدمات الکترونيکي نيروي انتظامي به تسويه حساب جرايم راهنمايي و رانندگي خود اقدام کنند.

وي به بومي سازي تجهيزات در حوزه ICT ناجا و طراحي و ساخت رادار مراقبت زميني اشاره کرد و افزود: همه اين تجهيزات به پشتوانه علمي در نيروي انتظامي طراحي و ساخته شده است.

معاون پژوهشي فناوري و اطلاعات نيروي انتظامي تصريح کرد: نيروي انتظامي در خصوص بومي سازي تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري فناوري اطلاعات و ارتباطات برنامه هايي خوبي در حال اجرا دارد که از جمله مي توان به شبکه هاي ارتباطي صوت و ديتا که تا رده کلانتري به صورت مستقل و نيمه مستقل راه اندازي شده است و با استفاده از فناوري IT صورت گرفته اشاره کرد.

وي افزود: بالغ بر200 سامانه و زير سامانه به دست متخصصان و مهندسان ايراني طراحي و به کارگرفته شده است.

سردار سلطاني عرضه خدمات راهنمايي و رانندگي، صدور اصل و المثني گواهينامه را از ديگر خدمات الکترونيکي ناجا دانست و گفت: هم اکنون امکان صدور گواهي عدم سوء پيشينه به صورت پايلوت «آزمايشي» در تهران فراهم شده است و تلاش مي کنيم تا پايان امسال اين سامانه در ديگر شهرستان ها نيز داير شود.

معاون پژوهشي و فناوري ناجا فناوري اطلاعات IT را ابزاري براي خدمت رساني و نظارت دانست و يادآور شد: براي پيشبرد اهداف مورد نظر در اين حوزه، پشتوانه علمي پايدارترين عامل است که با امضاي قراردادهايي با دانشگاهها همکاريهاي مشترک علمي ايجاد کرده ايم.

سردار سلطاني به افتتاح نمايشگاه فناوري اطلاعات و ارتباطات ناجا (فاوا) اشاره کرد و افزود: اين نمايشگاه از فردا يکشنبه 21 مهر با همکاري دانشگاه صنعتي شريف به منظور نهادينه کردن تعامل در حوزه IT ناجا با دانشگاه در اين دانشگاه برگزار مــــــي شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8762
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است