سه شنبه 8 خرداد 1403

سوانح جاده اي کاهش يافت

  تاريخ:بيست و چهارم مهر 1387 ساعت 15:43   |     کد : 8979   |     مشاهده: 1601
به گزارش صنعت نیوز ،سرهنگ عليرضا اسماعيلي رييس پليس راه کشور گفت: در شش ماه نخست امسال، شمار سوانح جاده اي در ايران 10درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه خودرو صنعت نیوز ،سرهنگ عليرضا اسماعيلي رييس پليس راه کشور گفت: در شش ماه نخست امسال، شمار سوانح جاده اي در ايران 10درصد کاهش داشت.

 

سرهنگ عليرضا اسماعيلي با تاکيد بر تدابير اتخاذ شده ترافيکي و امنيتي در محورهاي ارتباطي کشور افزود: براساس تدابير جديد، پليس راه مراقبت هاي الکترونيکي را در پاسگاه هاي پليس راه و جاده ها افزايش داده است.

 

وي با بيان اينکه موضوع کاهش تصادفات جاده اي در حال حاضر به عنوان "اصل ايمني پايدار در کشور" مطرح است، افزود: براي استمرار روند نزولي رخداد تصادفات جـــاده اي بايد مراقبت هاي الکترونيکي را در پاسگاه هاي پليس راه و جاده ها افزايش داد.

 

رئيس پليس راه کشور از نصب دستگاه مونيتورينگ نخستين بار در کشور در استان سمنان خبر داد و گفت: اين دستگاه پاسگاههاي حوزه استحفاظي را نظارت مي کند و در آينده اي نزديک به وسيله اين دستگاه الکترونيکي بر جاده ها و پاسگاه هاي بين جــاده اي به طور فراگير و دقيق نظارت مي شود.

 

وي با اشاره به اين که تلفات جاده اي در کشور با توجه به استفاده از امکانات جديد رو به کاهش است، افزود: سالانه 180هزار تصادف جاده اي در کشور رخ مي دهد و روزانه 70 نفر به علت اين سوانح در ايران جان مي سپارند.

 

اسماعيلي فراهم کردن ايمني در جاده ها را مهم دانست و گفت: با استفاده از امکانات نوين بايد سرعت خودروها را مهار و مديريت کرد تا ميزان حوادث کاهش يابد.

 

رئيس پليس راه کشور از شناسايي 300 نقطه حادثه خيز در کشور خبر داد و گفت: پليس راه کشور با همکاري وزارت راه و ترابري درصدد رفع نقاط حادثه خيز است.

 

وي همچنين از مجهز شدن 25 هزار دستگاه اتوبوس بين شهري به دستگاه موقعيت ياب جغرافيايي در کشور خبر داد و افزود: همه پاسگاه هاي کشور به زودي به اين سامانه مجهز خواهند شد.

 

رئيس پليس راه کشور از کاهش بحران در جاده ها خبر داد و گفت: تلفات سوانح جــاده اي در ايران 5000 نفر کاهش يافته است.

 

وي با اشاره به کاهش مصدومان سوانح جاده اي در کشور تصريح کرد: جاده هاي کشور در حال حاضر از حالت بحران به حالت عادي برگشته است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/8979
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است