يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

نوش داروپس ازمرگ سهراب؟

  تاريخ:بيست و چهارم مهر 1387 ساعت 16:00   |     کد : 8986   |     مشاهده: 1489
به گزارش صنعت نیوز ، دبیر پیشین انجمن خودروسازان گفت: وضعیت قطعه سازان و به طور کلی تولید کنندگان به دلیل عدم اعطای تسهیلات بانکی بسیار بد و بحرانی است و تا کنون مشخص نگردیده که تسهیلات بانکی چه وقت و با چه ساز و کار اجرایی ، قرار است اعطا شود.

به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو ، دبیر پیشین انجمن خودروسازان گفت: وضعیت قطعه سازان و به طور کلی تولید کنندگان به دلیل عدم اعطای تسهیلات بانکی بسیار بد و بحرانی است و تا کنون مشخص نگردیده که تسهیلات بانکی چه وقت و با چه ساز و کار اجرایی ، قرار است اعطا شود.

میرخانی رشتی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت : به هر میزان ، اعطای تسهیلات بانکی به تعویق افتاد ، وضعیت حادتر خواهد شد.

وی علت بدبینی خود را چنین بیان کرد: اول اینکه با اجرای سیاست تثبیت قیمتها، ده سال از ثابت نگه داشتن قیمت خودرو ها می گذرد در حالیکه در این مدت افزایش دستمزدها و مواد اولیه حداقل 3 برابر شده است. این مسئله به تنهایی کمر خودرو سازان و قطعه سازان را دو تا کرده است.

دوم اینکه طبق مصوبه دولت در اسفند ماه گذشته، 95 شرکت بزرگ صنعتی از گرفتن تسهیلات بانکی متعارف منع شدند. متأسفانه بند اول فوراً اجرا شد، اما بند دوم مصوبه که بر مشخص کردن منابع تسهیل دهنده به شرکتها تاکید کرده بود به اجرا در نیامد.

در همان زمان انجمن خودرو سازان در مقاله ای با نام "تیر خلاص" به عدم اجرای بند دوم اعتراض کرد ولی پس از 8 ماه هنوز قدم اجرایی مشخصی برداشته نشده است و تمام شرکتهای صنعتی بزرگ از جمله خودرو سازان و قطعه سازان به مرحله بحرانی رسیده اند تا جایی که یکی از بانکهای کشور، تا حد ورشکست اعلام کردن یک بنگاه اقتصادی پیش رفته است.

خوشبختانه با تخصیص 5 میلیارد دلاری به وزارت صنایع و معادن و تشکیل ستاد بحران باید دید اولویتهای وزارتخانه شامل صنعت خودرو و قطعه سازان هم میشود یا خیر؟ و تا چه حد ؟ ان شاءالله که نوش دارو پس از مرگ سهراب نباشد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8986
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است