يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

استفاده از کارت هوشمند در صورت لغو سهميه بندي ادامه مي يابد

  تاريخ:بيست و پنجم مهر 1387 ساعت 13:23   |     کد : 9091   |     مشاهده: 1413
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران در باره توقف سهميه بندي بنزين و ادامه استفاده از کارت هاي هوشمند سوخت گفت: بهتر است که استفاده از کارت هوشمند سوخت همچنان ادامه داشته باشد زيرا سامانه هوشمند سوخت هيچ ارتباطي با سامانه سهميه بندي ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه خودرو صنعت نیوز، سرپرست شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران در باره توقف سهميه بندي بنزين و ادامه استفاده از کارت هاي هوشمند سوخت گفت: بهتر است که استفاده از کارت هوشمند سوخت همچنان ادامه داشته باشد زيرا سامانه هوشمند سوخت هيچ ارتباطي با سامانه سهميه بندي ندارد.

سيد نورالدين شهنازي زاده، در اين باره توضيح داد: سامانه هوشمند سوخت يک سامانه کنترلي است که شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي را درباره مديريت بر مصرف سوخت در کشور ياري مي رساند پس همواره مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد. وي همچنين از نصب بيش از 80 درصد از تجهيزات لازم براي عرضه نفت گاز در جايگاه هاي عرضه سوخت تهران خبر داد و گفت: بيش از 500 هزار کارت عرضه نفت گاز در تهران توزيع و 80 درصد از تجهيزات لازم در جايگاه ها براي عرضه سوخت نفت گاز از طريق کارت نيز نصب شده است.

شهنازي زاده، افزود: حدود 20 درصد از نصب تجهيزات لازم باقي مانده است که اميدواريم تا آبان به اتمام برسد.

 

وي ادامه داد: با استفاده از سامانه هوشمند سوخت، آمار و اطلاعات مصرف سوخت در کوچک ترين نقاط کشور و کارکرد هر يک نازل تلمبه هاي سوخت رساني را تحت نظارت داريم.

شهنازي زاده، تاکيد کرد: با استفاده از اين سامانه مي توان ميزان مصرف کاهش و افزايش آن را بررسي و تحليل کرد تا با سهولت بيشتري مشکلات مربوطه را برطرف کنيم.

سرپرست شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي تصريح کرد: سهميه بندي بنزين سازوکاري است که از يکي از بخش هاي سامانه کارت هوشمند سوخت استفاده مي کند و هر زمان که لازم باشد مي توان سهميه بندي را از اين سامانه حذف کرد. شهنازي زاده همچنين در باره دوره بعدي سهميه بندي بنزين گفت: شهروندان هم اکنون در حال استفاده از سهميه بنزين سه ماهه پاييز هستند و در ابتداي فصل زمستان نيز سهميه بنزين سه ماهه پايان سال براي استفاده از بنزين اعلام مي شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9091
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است