يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

با تعرفه پایین رقابت پذیر نیستیم

  تاريخ:بيست و هفتم مهر 1387 ساعت 14:18   |     کد : 9197   |     مشاهده: 1515
به گزارش صنعت نیوز، در صورتی که تعرفه ها بدون هماهنگی و همگام شدن سایر عوامل تولید کاهش یابد، ایران خودرو آمادگی رقابت در داخل را نخواهد داشت.

به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو ، در صورتی که تعرفه ها بدون هماهنگی و همگام شدن سایر عوامل تولید کاهش یابد، ایران خودرو آمادگی رقابت در داخل را نخواهد داشت.

منوچهر منطقی مدیر عامل ایران خودرو در جشن صادرات یکصد هزارمین دستگاه تولیدات ایران خودرو با بیان اینکه در برنامه سال 95 این شرکت صادرات 600هزار دستگاه هدفگذاری شده است، اظهار داشت: ما در یک برنامه سه ساله وارد عرصه صادرات شده ایم و توانسته ایم طیف صادراتی کشور را از محصولات با تکنولوژی پایین تا متوسط به محصولات با تکنولوژیمتوسط به بالا ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر این که صادرات هر 100هزار خودرو راه صادرات را برای 50میلیون دلار قطعات یدکی هموار می کند، افزود: متاسفانه در سال 87 به دلیل فراهم نبودن عوامل صادراتی رشد صادرات در شرکت را کاهش دادیم در غیر این صورت دستیابی به صدور 40درصد محصولات کار پیچیده ای نبود.

مدیر عامل ایران خودرو از آغاز صادرات تندر90 به عراق در سه ماهه چهارم سال خبر داد و گفت: هرچند به دو دلیل انجام تعهدات داخلی و تعلل رنوپارس در تامین قطعات نتوانستیم در سال گذشته نظر مردم را جلب کنیم اما طی سال های آینده با رشد تولید این محصول از فرصت 20درصدی صادرات منظور شده در قرارداد استفاده خواهیم برد.

وی همچنین در خصوص انتقاد سردار رویانیان از تاخیر ایران خودرو در تولید موتور پایه گازسوز گفت: موتور پایه گازسوز ایران خودرو نتیجه طراحی جدید است نه بهینه سازی از این رو برای رسیدن به تیراژ مطلوب باید با سازندگان داخلی قطعات به کیفیت مورد نظر می رسیدیم و چون بیشتر قطعات ساخت داخل بود، درصدد کاهش ضایعات هستیم.

منطقی در پایان با رد کامل شایعه تولید مجدد پیکان، یادآور شد: برنامه ما تنها تولید یک خودروی مردمی و اسلامی است که در هفته های آینده مطرح خواهد شد.

گفتنی است یکصدهزارمین تولید این شرکت یک دستگاه سمند ال ایکس سبز یشمی بود که در میان بدرقه پرشور کارگران و مدیران ایران خودرو راهی بازارهای صادراتی شد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9197
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است