يک شنبه 30 ارديبهشت 1403
معاون سازمان بنادر:

بندر شهيد رجايي نخستين بندر نسل سومي

  تاريخ:بيست و هشتم مهر 1387 ساعت 09:16   |     کد : 9210   |     مشاهده: 1641
به گزارش صنعت نیوز، معاون فني و مهندسي سازمان بنادر و دريانوردي آماده سازي ظرفيت ها و زيرساخت ها براي حرکت به سمت ايجاد بنادر نسل سوم را ضروري دانست و گفت: بندرشهيد رجايي به عنوان مهمترين بندر كشور حركت به سمت بندر نسل سوم ( پيشرفته ) را آغاز كرده است.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، معاون فني و مهندسي سازمان بنادر و دريانوردي آماده سازي ظرفيت ها و زيرساخت ها براي حرکت به سمت ايجاد بنادر نسل سوم را ضروري دانست و گفت: بندرشهيد رجايي به عنوان مهمترين بندر كشور حركت به سمت بندر نسل سوم ( پيشرفته ) را آغاز كرده است.

عطاالله صدر با بيان اينكه به صنايع دريايي بايد به صورت مستقل پرداخت ،گفت: بايد جايگاه صنعت دريايي را در جامعه صنعتي كشور مشخص كنيم ، زيرا پرداختن به توسعه تكنولوژي و نيروي انساني متخصص در صنايع دريايي بسيار اهميت دارد.

صدر تصريح كرد بايد تحول جدي در صنايع دريانوردي صورت گيرد و مشخص شود كه صنايع دريايي در صنعت كشور قرار است چه جايگاهي به دست آورد و چه ميزان سرمايه براي توسعه آن صرف شود.

معاون سازمان بنادر و دريانوردي همچنين سرمايه گذاري و تسهيلاتي را كه در صنايع دريانوردي كشوراختصاص پيدا مي كند پاسخگوي تحول و رشد در اين بخش ندانست و گفت: مهمترين مشكل در صنايع دريايي كشور مسايل نقدينگي است.

وي همچنين مجموعه محموله هاي جابه جا شده در سال 2007 ميلادي در جهان افزون بر هفت ميليارد و 752 ميليون تن ذکر کرد كه سهم ايران از اين ميزان يک و 36 دهم درصد است.

صدر با اشاره به اينكه سهم ايران به لحاظ جا به جايي مسافر از طريق دريا نسبت به سايركشورها هنوز بالا نيست گفت : بيشتر كشورهاي جهان به نسبت جمعيتي كه دارند به جابه جايي مسافر از طريق دريا اقدام مي كنند اما ظرفيت جا به جايي مسافر دريايي در ايران با وجود جمعيت 70 ميليون نفري حدود پنج و نيم درصد است.

وي با تاکيد بر اينکه نسبت سهم صنايع دريايي از مجموعه صنايع كشور هنوزمشخص نيست تصريح کرد: سازمان بنادر و دريانوردي تنها متولي حمل و نقل دريايي است و در خصوص صنايع دريايي تعهدي ندارد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9210
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است