يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

ايران و هند تفاهمنامه همکاري دريايي و بندري امضا کردند

  تاريخ:بيست و هشتم مهر 1387 ساعت 13:46   |     کد : 9289   |     مشاهده: 1599
به گزارش صنعت نيوز ، جمهوري اسلامي ايران و هند امروز در تهران تفاهمنامه گسترش همکاري هاي دوجانبه دريايي و بندري امضا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه كشتيراني صنعت نيوز ، جمهوري اسلامي ايران و هند امروز در تهران تفاهمنامه گسترش همکاري هاي دوجانبه دريايي و بندري امضا کردند.

در اساس اين تفاهمنامه که در چهارمين اجلاس همکاري هاي بندري و دريايي ايران و هند ، ان را محسن صادقي فر مديرکل تعرفه و ترانزيت سازمان بنادر و دريانوردي ايران و" آر .ان .تري پاتي "

معاون دبير کل وزارت حمل و نقل و کشتيراني هند امضا کردند، بر افزايش همکاري هاي ترانزيتي و حمل و نقل دريايي و ترانزيتي تاکيد شده است.

خواهرخواندگي ميان بندر شهيد رجايي ايران و جواهر لعل نهرو هند ، مطالعه راهگذر شمال - جنوب در خاک روسيه ، تعيين ايران به عنوان دولت امين براي ارائه نتايج اين مطالعه از سوي ايران و هند به روسيه از ديگر مفاد اين تفاهمنامه است.

تقويت راهگذر حمل و نقل بين المللي شمال - جنوب با برقراري سرويس حمل کانتينري در بنادر هند به مقاصد آستاراخان و عليا و برعکس از مسير بندرعباس با همکاري شرکت کشتيراني جمهوري اسلامي ايران و شرکت تايدواتر، استاندارد سازي خدمات بندري براساس توافق با مقامات بندري آستاراخان و عليا با همکاري شرکت تايدواتر ، ترويج استفاده از راهگذار شمال - جنوب، همکاري طرف هندي و ترغيب شرکت هاي حمل و نقل ترکيبي هندي بر استفاده از اين راهگذار ، تبادل اطلاعات آموزشي، مشارکت در انتقال ال ان جي ايران به هند با همکاري کشتيراني ايران هند، اختصاص برنامه کاري به کشتي هاي ناوگان کشتيراني جمهوري اسلامي ايران در بندر ناوشي واي هند نيز از موارد همکاري ايران و هند خواهد بود.

ايران و هند همچنين در زمينه هاي مقابله با آلودگي هاي ناشي از کشتي ها و همکاري زيست محيطي و برگزاري مانور مشترک براي مقابله با آلودگي نفتي همکاري مي کنند.

پنجمين اجلاس کميته مشترک همکاري هاي بندري و دريايي ايران و هند در سه ماه سوم سال 2009 در دهلي نو برگزار مي شود.

 

   

http://www.sanatnews.ir/News/1/9289
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است