يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

183 هزار دستگاه خودرو گازسوز تا پايان شهريور امسال توليد شد

  تاريخ:بيست و نهم مهر 1387 ساعت 09:23   |     کد : 9309   |     مشاهده: 1437
به گزارش صنعت نیوز، مديركل صنايع ماشين سازي و نيرو محركه وزارت صنايع و معادن اعلام كرد: تا پايان شهريور ماه سال جاري 183هزار دستگاه خودرو گازسوز توليد شده است كه اين رقم 35 درصد توليد خودرو در كشور را شامل مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه خودرو صنعت نیوز، مديركل صنايع ماشين سازي و نيرو محركه وزارت صنايع و معادن اعلام كرد: تا پايان شهريور ماه سال جاري 183هزار دستگاه خودرو گازسوز توليد شده است كه اين رقم 35 درصد توليد خودرو در كشور را شامل مي شود.

محسن صالحي نيا با اشاره به شروع توليد موتورهاي پايه گازسوز تصريح كرد: اين اقدام در 6 ماهه دوم سال با جديت بيشتري پيگيري خواهد شد تا با برنامه ريزي هدفمند بتوانيم توليدات قابل توجهي را با موتور پايه گازسوز در كشور داشته باشيم.

وي به مشكلات قطعه سازان خودرو اشاره كرد و افزود: در جلساتي كه با حضور نمايندگاني از انجمن قطعه سازان و شركتهاي تامين قطعات تشكيل شد، مشكلات مروبط به اين بخش بررسي و عارضه يابي شد و مصمم هستيم تا هرچه زودتر چالش هاي موجود اين صنعت برطرف شود.

مديركل صنايع ماشين سازي و نيرو محركه وزارت صنايع و معادن افزود: مفاد قراردادهاي شركتهاي خودروساز، شرايط مربوط به نحوه تعديل قيمت ها و شيوه پرداخت ها كه در برخي موارد با تاخير روبرو بوده، از جمله مشكلاتي است كه در اين زمينه مطرح شده است.

وي با بيان اينكه بخشي از تسهيلات 5 ميليارد دلاري نظام بانكي براي كمك به صنعت قطعه سازي اختصاص خواهد يافت خاطرنشان كرد: اين تخصيص مي تواند در كاهش مشكلات مطروحه نقش موثري داشته باشد.

صالحي نيا با اشاره به مصوبه مربوط به اجباري شدن نصب ترمز ABS بر روي خودروهاي توليد داخل از ارديبشت سال آينده گفت: براساس استانداردهاي موجود، در هيچ كشوري شركت هاي خودروساز مجبور به نصب ترمز ABS براي خودروهاي زير 5 تن ظرفيت نيستند.

وي تصريح كرد: با اين وجود، رايزني هاي لازم با ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت در حال انجام است و براي افزايش ايمني خودروهاي توليدي درصدد هستيم كه با هماهنگي هاي لازم، طي برنامه ريزي و زمانبندي خاص، توليد دراين زمينه را توسعه دهيم.

مديركل صنايع ماشين سازي و نيرو محركه وزارت صنايع ومعادن همچنين با اشاره به نقش موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران در امر نظارت بر استانداردهاي تدوين شده براي خودروهاي داخلي افزود: نظارت بر رعايت استانداردها از جمله وظايفي است كه برعهده اين موسسه است كه با روش هاي مقتضي اعمال مي شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آمار توليد موتورسيكلت در كشور افزود: در سال گذشته 800 هزار دستگاه موتورسيكلت در داخل توليد شد كه اين رقم براي امسال نيز بين 750 تا 800 هزار دستگاه در سال پيش بيني شده است .

http://www.sanatnews.ir/News/1/9309
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است