يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

فروش کارخانجات کشتی سازی لهستان

  تاريخ:بيست و نهم مهر 1387 ساعت 12:58   |     کد : 9373   |     مشاهده: 1599
به گزارش صنعت نیوز، اتحادیه اروپا تصمیم دارد تا کارخانجات کشتی سازی لهستان را که در معرض ورشکستگی قرار دارند را به فروش برساند کارخانجات کشتی دینیا و سزین که در منطقه ای کمونیست نشین قرار داند، ممکن است با اجرای قوانین اتحادیه اروپا متحمل ضرری 3 میلیارد دلاری بشوند.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، اتحادیه اروپا تصمیم دارد تا کارخانجات کشتی سازی لهستان را که در معرض ورشکستگی قرار دارند را به فروش برساند کارخانجات کشتی دینیا و سزین که در منطقه ای کمونیست نشین قرار داند، ممکن است با اجرای قوانین اتحادیه اروپا متحمل ضرری 3 میلیارد دلاری بشوند.

هم اکنون اتحادیه اروپا قصد دارد تا با فروش تجهیزات و مالکیت این کارخانجات کشتی سازی کمک های دولت پرداخت و راه را برای سرمایه گذاری جدیدی هموار کند.

کارخانه کشتی سازی سازی دانسک که جزء سه کارخانه ورشکسته لهستان بوده هم اکنون در اختیار سرمایه گذار اکراینی یعنی گروه صنعتی دوبناس (ISD)  قرار دارد.

در صورت عدم نجات این کارخانجات، ده ها هزار فرصت شغلی از بین خواهد رفت.

نیلی کروس- عضو کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا- گفت: تجهیزات کارخانجات کشتی سازی دینیا و سزین ممکن است به دلیل تسویه کردن حساب های آن ها ، فروخته شود.

یکی از روزنامه های ورشو نوشت: سرمایه گذار جدید به هیچ وجه قادر نخواهد بود تا بدهی های قبلی این کارخانجات را تسویه کند. این کارخانجات نیازمند شروعی جدید هستند.

ماه گذشته ورشو طبق برنامه خود تصمیم گرفت تا یارد دانسک را به شرکت ISD اکراین و یارد سزین را به یک کنسرسیوم نروژی – لهستانی واگذار کند.

اما به دلیل این که این سرمایه کذاران نیز به دنبال سوبسید ها و کمک های دولت هستند، انتظار می رود که اتحادیه اروپا با چنین تصمیمی موافقت نکند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9373
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است