شنبه 29 ارديبهشت 1403

اعطای نشان سلامت به تولیدکنندگان برتر

  تاريخ:اول آبان 1387 ساعت 08:49   |     کد : 9532   |     مشاهده: 985
به گزارش صنعت نيوز ، نشان ایمنی و سلامت با حضور وزیر بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی به صنایع تولید کننده برتر مواد غذایی اعطا شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي صنعت نيوز ، نشان ایمنی و سلامت با حضور وزیر بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی به صنایع تولید کننده برتر مواد غذایی اعطا شد.

در این مراسم از 3 شرکت تولید کننده شیر پاستوریزه ، 1 شرکت تولید کننده مواد لبنی ، 1 شرکت تولیدکننده محصولات بادام زمینی و اجیل مخلوط ، 1 شرکت تولید کننده عسل و 1 شرکت تولید کننده زیتون با اعطای نشان ایمنی و سلامت تجلیل شد.

 

دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی در این مراسم در سخنانی گفت : کاهش یا حذف الاینده ها از مواد غذایی ، شناسایی و حذف مواد خطر ساز ، حفظ ارزش مواد غذایی ، غنی سازی ، بهبود کیفیت و تنوع در محصولات تولیدی از جمله شاخص هایی است که شرکت های تولید کننده مواد غذایی در تولیدات خود به این شاخص ها توجه کرده اند.

 

وی افزود : اعطای نشان سلامت به محصولات غذایی حرکتی برای ارتقای سلامت است که در این راه شرکت های تولید کننده مواد غذایی همکاری خوبی با وزارت بهداشت داشتند.

 

دکتر باقری لنکرانی گفت : تلاش می کنیم از طریق ایجاد رقابت در تولید کنندگان و اعطای نشان به محصولات برتر ، فرهنگ تغذیه ای در کشور بهبود یابد.

 

وزیر بهداشت گفت : غذا ، تنها منبع تامین انرژی برای بدن نیست بلکه در حفظ سلامتی مهم است زیرا اگر به بهداشت تولید ان توجه نشود می تواند انتقال دهنده عوامل بیماری زا باشد.

 

وی با اشاره به همکاری نزدیک با وزارتخانه های صنایع ، جهاد و موسسه استاندارد برای تولید غذای بهتر گفت : افزایش کیفی و کمی مواد غذایی همواره دغدغه دولت ایران بوده و ارتقاء سلامت غذا از جمله برنامه های وزارت بهداشت است.

 

دکتر باقری لنکرانی ابراز امیدواری کرد در سال های اینده نشان ایمنی و سلامت غذا نه فقط در ایران بلکه در جهان به عنوان نشان معرفی محصولات غذایی حامی سلامت جای خود را باز کند.

 

نشان ایمنی و سلامت ، از سیب سلامت با نشان تایید تشکیل شده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/9532
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است