شنبه 5 خرداد 1403

ادغام برنامه کشوری بهداشت روان در شبکه های درمانی

  تاريخ:اول آبان 1387 ساعت 09:52   |     کد : 9560   |     مشاهده: 1125
به گزارش صنعت نیوز، مدیر اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: برنامه کشوری بهداشت روان در نظام ارائه خدمات بهداشتی اولیه درکشور و خدمات پزشک خانواده ادغام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، مدیر اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: برنامه کشوری بهداشت روان در نظام ارائه خدمات بهداشتی اولیه درکشور و خدمات پزشک خانواده ادغام می شود .

دکتر صابری زفرقندی امروز درهمایش یکروزه مددکاری اجتماعی و سلامت روان افزود: متاسفانه توجه به مقوله سلامت روان در کشور مدتی که مورد غفلت قرار گرفته است اما ما معتقدیم پیشگیری از عوارض انسانی و اجتماعی اختلالات اعصاب و روان و ایجاد احساس سلامت جسم و روان در مردم باید متناسب با کرامت اسلامی مردم ایران باشد .

وی با بیان اینکه استانداردسازی بخشهای اورژانس بیمارستانهای روانپزشکی از سال گذشته در چند بیمارستان کشور به صورت آزمایشی آغاز شده است افزود:تعداد این بیمارستانها امسال افزایش می یابد .

دکتر زفرقندی تدوین برنامه های جامع کشوری بهداشت روان ، پیشگیری از خودکشی قابل ادغام در مراقبتهای اولیه بهداشتی ، کاهش هزینه های روانپزشکی بستری و تدوین دستورالعمل مراقبت از بیماران اعصاب و روان پس از ترخیص از بیمارستان را از دیگر برنامه های در حال اجرای وزارت بهداشت در زمینه سلامت روان اعلام کرد .

به گفته وی بازبینی و ارتقای برنامه حمایت های روانی در بلایا با توجه به حادثه خیز بودن ایران و تجربیات خوب بدست آمده در سالهای گذشته و همچنین مدیریت پدیده کودک آزاری نیز در این وزارتخانه در حال پیگیری است .

بنابراین گزارش همایش یکروزه مددکاری اجتماعی و سلامت روان امروز با تقدیر از حدود 140 نفر از مددکاران و فعالان سلامت روان در سالن همایشهای انستیتو پاستور ایران برگزار شد .

http://www.sanatnews.ir/News/1/9560
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است