شنبه 29 ارديبهشت 1403

انتشار بیش از70 کتاب برای پاسخ گویی به شبهات

  تاريخ:اول آبان 1387 ساعت 12:36   |     کد : 9608   |     مشاهده: 963
به گزارش صنعت نیوز، مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری از انتشار بیش از70 جلد کتاب برای پاسخ گویی به شبهات دینی که عوامل فرقه گرا و وهابی در موسم حج مطرح می کنند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری از انتشار بیش از70 جلد کتاب برای پاسخ گویی به شبهات دینی که عوامل فرقه گرا و وهابی در موسم حج مطرح می کنند خبر داد.

غلامحسین اسلامی فرد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما با بیان این که این تعداد جلد کتاب فقط در یکسال گذشته منتشر شده است، افزود: این کتاب ها برای مقابله با فتنه گران و پاسخ دادن به شبهات در اختیار مدیران، روحانیان و زائران بیت الله الحرام قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران مشکلات جهان اسلام همچون موضوع فلسطین، عراق، لبنان و افغانستان و موضوعاتی مانند ضرورت همبستگی و هوشیاری مسلمانان در برابر شبیخون فرهنگی نظام سلطه را در برنامه های متنوع فرهنگی در برنامه حج بیان می کند و پس از مناسک حج نیز کمیته هایی، مسائل فرهنگی را پیگیری می کنند.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری همچنین گفت:امسال بیش از 10 همایش با حضور رهبران دینی، مسئولان، علما و اندیشمندان جهان اسلام در مکه معظمه و مدینه منوره برگزار می شود.

اسلامی با بیان اینکه موسم حج فرصتی برای تبادل افکار میان زائران و بعثه های کشورهای مختلف است افزود: بعثه مقام معظم رهبری موضوع حج را به شکلی پیگیری می کند که زایران ایرانی و مسلمانان جهان از این ظرفیت عظیم جهان اسلام بیشترین بهره برداری را کنند.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مراسم حج تمتع نه تنها به عنوان مراسم عبادی بلکه سیاسی و مرتبط با جهان اسلام مطرح شده است افزود: برگزاری مراسم برائت از مشرکان در حج به عنوان یکی از ارکان حج از سوی حضرت امام (ره) نشان این است که جمهوری اسلامی ایران احیاگر حج ابراهیمی است.

اسلامی فرد تصریح کرد: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به زائران بیت الله الحرام در موسم حج یکی از منابع غنی و بسیار حائز اهمیت برای مسلمانان سراسر جهان است و این پیام با ترجمه های مختلف در اختیار مسلمانان و مسئولان کشورهای دیگر قرار مــی گیرد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره برخی برنامه های بعثه مقام معظم رهبری در ایام حج تمتع گفت: با وجود محدودیت هایی که در قوانین و امکانات عربستان وجود دارد، ارائه خدمات فرهنگی به زائران بیت الله الحرام سیر صعودی داشته است.

اسلامی افزود: بعثه مقام معظم رهبری بیشترین تلاش خود را برای بهره مندی زایران از شرایط معنوی و روحانی حج انجام می دهد.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، آموزش روحانیان به صورت متمرکز و الکترونیکی، تشکیل شوراهای فرهنگی در کاروان ها، تشکیل مجالس سخنرانی با حضور سخنرانان مشهور، دیدارهای عمومی با نماینده ولی فقیه در بعثه و برگزاری مراسم دعای روحبخش کمیل با حضور چشمگیر زائران ایرانی و خارجی را در مدینه از فعالیت های مختلف فرهنگی در حج تمتع برشمرد.

اسلامی فرد همچنین عرضه نشریه روزانه زائر، فعالیت پایگاه اطلاع رسانی حج به زبان های مختلف، دعوت از خبرنگاران رسانه های گروهی برای پوشش اخبار و برنامه های حج، برگزاری مراسم هفته حج و برپایی موزه حج در هفته نخست ذی القعده را از برنامه های معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری عنوان کرد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9608
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است