شنبه 29 ارديبهشت 1403

اطلاعات 17 میلیون خانوار در دست پردازش

  تاريخ:دوم آبان 1387 ساعت 09:24   |     کد : 9640   |     مشاهده: 1009
به گزارش صنعت نیوز، وزیر امور اقتصادی و دارایی یکی از اقدامات اساسی در نظام هدفمند کردن یارانه ها را جمع آوری و شناسایی افراد دانست و با اشاره به روشهای مختلف جمع آوری آمار گفت: خوداظهاری یکی از روشهای جمع اوری اطلاعات آماری است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي صنعت نیوز، وزیر امور اقتصادی و دارایی یکی از اقدامات اساسی در نظام هدفمند کردن یارانه ها را جمع آوری و شناسایی افراد دانست و با اشاره به روشهای مختلف جمع آوری آمار گفت: خوداظهاری یکی از روشهای جمع اوری اطلاعات آماری است.

سید شمس الدین حسینی امروز در بازدید از پایگاه مرکزی پردازش اطلاعات اقتصادی خانوار گفت: جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها در کشور با روش خود اظهاری اجرا شد و بر اساس آن اطلاعات 63 میلیون نفر یا بیش از 17 میلیون خانوار در دست پردازش است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها خانوارهای کم درآمد در کشور تقویت شوند.

پیش از سخنان وزیر اقتصاد، غفاری مسئول پایگاه مرکزی پردازش داده های آماری گزارشی از روند راه اندازی و چگونگی آماده سازی نحوه فعالیت کارکنان آن ارائه کرد.

وی گفت: پس از جمع آوری حدود 17 میلیون و443 هزار و 30 فرم جمع آوری اطلاعات از 36 هزار پایگاه مستقر در مدارس کشور عملیات پردازش آن در پایگاه مرکزی در دبیرستان البرز تهران در دست اجراست.

وی افزود: در این پایگاه 864 نفر در دو نوبت( صبح خانم ها و عصر آقایان) عملیات پردازش آماری را انجام می دهند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نظام پرداخت یارانه همگانی را که هم اکنون در کشور عمل می شود ، در جهت تحقق عدالت اجتماعی، ناکارآمد دانست.

گفت: یارانه ابزاری اقتصادی است که با هدف حمایت از گروههای اجتماعی خاص یا تولید پرداخت می شود اما در کشور برغم اینکه یک سوم ارزش تولید کشور به صورت یارانه پرداخت می شود اما بخش مهمی از ان به گروههای هدف نمی رسد.

وی پرداخت یارانه انرژی را از جمله مواردی دانست که قشرهای پردرامد بیشتر از آن بهره می برند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی توزیع عادلانه یارانه ها و حذف قیمت گذاری نامناسب را از جمله اهداف طرح هدفمند کردن یارانه ها برشمرد و تصریح کرد: شناسایی گروههای هدف یکی از اصلی ترین ضرورتها برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه هاست و اقدامات خوبی هم با مدیریت مرکز امار ایران در این باره انجام شده است .

حسینی آمار را جوهره مدیریت و برنامه ریزی درست توصیف کرد و گفت: مرکز آمار در مدت دو ماه با جمع آوری17میلیون فرم اطلاعات اماری و اقتصادی از

سراسر کشور و ارزیابی و پردازش اطلاعات دریافتی،کار بزرگی انجام داده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9640
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است