شنبه 29 ارديبهشت 1403

آثار باستاني سودان زير چتر حمايتي موزه بريتيش انگلستان

  تاريخ:دوم آبان 1387 ساعت 11:22   |     کد : 9679   |     مشاهده: 987
به گزارش صنعت نیوز، موزه بريتيش انگلستان که در حال حاظر آثار باستاني و پر ارزشي از سودان را در اختيار دارد، قصد دارد به صورت مستقيم برنامه حفاظتي آثار قديمي اين کشور را به عهده بگيرد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، موزه بريتيش انگلستان که در حال حاظر آثار باستاني و پر ارزشي از سودان را در اختيار دارد، قصد دارد به صورت مستقيم برنامه حفاظتي آثار قديمي اين کشور را به عهده بگيرد.

‌اين آثار که قدمت برخي از آنها به 150هزار سال قبل مي‌رسد از پر ارزش‌ترين آثار باستاني سودان به شمار مي‌روند که بر اثر ساخت سدي در شمال اين کشور در خطر نابودي قرار گرفته اند.

درک ولسبي، مسئول بخش آثار باستاني مصر باستان و سودان در موزه بريتيش گفت:اگرچه در آغاز فعاليت‌ها شناخت کمي از منطقه داشتيم اما با ادامه کار و بهره گيري از کارشناسان بومي به آثار ارزشمند ومهمي از گذشته اين کشور پي برديم که در اين منطقه نهفته شده بودند.

وي افزود: سنگ نگاره‌ها و ابزار آلات سنگي از مهم‌ترين يافته‌هاي ما در اين منطقه محسوب مي‌شوند. آثاري که قدمتشان از 5000 سال پيش از ميلاد شروع و تا سال 1500 ميلادي ادامه دارند.

در حال حاظر از کل منطقه‌هايي که در نقشه‌هاي اکتشافي باستان‌شناسان قرار دارند نزديک به 2500 منطقه باستاني کشف شده و آثار آن به موزه بريتيش انگلستان منتقل شده اند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9679
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است