يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

شماره گذاري خودرو در كشور 9 درصد افزايش يافت

  تاريخ:دوم آبان 1387 ساعت 13:26   |     کد : 9697   |     مشاهده: 1349
به گزارش صنعت نیوز، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام كرد : در شرايطي كه برخي مسئولان خودروسازي كشور اعلام مي كنند كه توليداتشان كاهش يافته است اما در شش ماهه گذشته در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 9 درصد بيشتر خودرو شماره گذاري شده است.

به گزارش خبرنگار گروه خودرو صنعت نیوز، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام كرد : در شرايطي كه برخي مسئولان خودروسازي كشور اعلام مي كنند كه توليداتشان كاهش يافته است اما در شش ماهه گذشته در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 9 درصد بيشتر خودرو شماره گذاري شده است.

سردار سرتيپ محمد رويانيان رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور در نخستين كنفرانس نوآوري در صنعت خودرو كه در دانشگاه علم و صنعت ايران برگزار شد، افزود: حدود 10 ميليون و 500 هزار خودروي ثبت شده در كشور داريم كه بيش از 9و نيم ميليون آن فعال است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اظهارات ضد و نقيض درباره علت تصادفات جاده اي ، تصريح كرد : برخي مسئولان وزارت راه و ترابري فقط 13 درصد اين تصادفات را به سبب مشكلات جاده اي اعلام مي كنند و در آماري ديگر علت 75 درصد اين تصادفات را تخلفات رانندگي مي دانند .

رويانيان با اشاره به اينكه ما هم در پليس مشكلات زيادي داريم كه بايد رفع كنيم از همه مسئولان كشور خواست اشكالات خود را بپذيرند و به دور از تعصب داوري كنند .

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور ياد آورشد : در صنعت خودرو بايد بپذيريم كه ادامه روند كنوني باعث افزايش تصادفات ، آلودگي هوا و مصرف سوخت مي شود .

رويانيان افزود: بر اساس قانون تا سال 1391 بايد 30 درصد مصرف بنزين، 25 درصد مصرف گازوئيل و همچنين 50 درصد تصادفات كاهش يابد و تا آن زمان چهار ميليون خودرو نيز به تعداد خودروهاي كشور افزوده مي شود .

وي در پايان خاطر نشان كرد : تا ايمني خودروها ارتقا پيدا نكند وكيفيت موتور ، ترمز ، فرمان و جلوبندي خودرو اصلاح نشود هيچ كدام از اين آمارها تحقق نخواهد يافت .

http://www.sanatnews.ir/News/1/9697
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است