شنبه 29 ارديبهشت 1403

هنوز اطراف سازه‌هاي آبي شوشتر زباله‌هاي خانگي ريخته مي‌شود

  تاريخ:پنجم آبان 1387 ساعت 09:22   |     کد : 9718   |     مشاهده: 927
به گزارش صنعت نیوز، در موازات روند ثبت جهاني سازه‌هاي آبي شوشتر، ساماندهي بخش‌هاي مختلف به ويژه ديواره غربي آبشارها از جمله مواردي است که بايد به سرعت انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، در موازات روند ثبت جهاني سازه‌هاي آبي شوشتر، ساماندهي بخش‌هاي مختلف به ويژه ديواره غربي آبشارها از جمله مواردي است که بايد به سرعت انجام شود.

قائم مقام امور پايگاه‌هاي ميراث فرهنگي ضمن بيان اين مطلب افزود: با توجه به تعاملات انجام شده با شهرداري شوشتر تا حدودي از پراکندگي فاضلاب و زباله‌هاي خانگي در اطراف سازه‌هاي آبي شوشتر کاسته شده اما اين مشکل هنوز حل نشده است.

محمد رضا چيت ساز در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه گزارش معرفي پايگاه سازه آبي شوشتر تهيه و براي معرفي به يونسکو ارسال شد که مورد تاييد اوليه آنها قرار گرفته است.

اين دکتراي باستان شناسي گفت: سازه‌هاي آبي شوشتر که در مرکز شهر واقع شده از حدود 14 سازه تشکيل شده است.

به گفته اين استاد دانشگاه: يکي از دغدغه‌هاي اصلي در تهيه و تنظيم پرونده‌ ثبت جهاني سازه‌هاي آبي شوشتر، بررسي قديمي‌ترين سابقه‌ مردم اين منطقه در ارتباط با آب است.

وي با اشاره به اين که سازمان ميراث فرهنگي از سال 77 پروژه‌ بزرگ آبشارهاي شوشتر را آغاز و در سال 80 پايگاه بناهاي آبي- تاريخي شوشتر با عنوان سامان‌دهي و معرفي اين بناها تاسيس شد اظهار داشت: در طول اين سال‌ها، آماده‌سازي محوطه‌هاي آبشارها براي بازديد، آماده‌سازي قلعه‌ي سلاسل، سامان‌دهي ميدان گرگر، مرمت تعدادي از پل‌هاي تک‌دهانه، مرمت خانه‌ي مرعشي که محل پايگاه بناهاي آبي است انجام و مستندنگاري‌هاي وسيعي صورت گرفته است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9718
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است