شنبه 29 ارديبهشت 1403

صادرات صنايع دستي صادرکننده برتر کشور از مرز 5 ميليون دلار گذشت

  تاريخ:پنجم آبان 1387 ساعت 09:42   |     کد : 9722   |     مشاهده: 977
به گزارش صنعت نیوز، ميزان صادرات صادرکننده برتر بخش صنايع‌دستي کشور در پنج سال اخير بيش از 5 ميليون و پانصد هزار دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، ميزان صادرات صادرکننده برتر بخش صنايع‌دستي کشور در پنج سال اخير بيش از 5 ميليون و پانصد هزار دلار بوده است.

مدير کل حمايت از توليد و بازرگاني معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي با اعلام اين خبر گفت: محمد تقي محمدي صادر کننده برتر صنايع دستي کشور، بيشترين ميزان ارزآوري را از توليدات صنايع دستي در سه سال اخير داشته است.

مهدي کيايي ادامه داد: همزمان با روز ملي صادرات در کشور از 50 نفر از صادر کنندگان برتر کشور تقدير شد که در اين ميان اين صادر کننده نيز از استان همدان به پاس فعاليت موفقيت آميزي که در صادرات توليدات صنايع دستي در سال 86 داشته است مورد تقدير قرار گرفت.

وي با اشاره به اينکه صادرات توليدات صنايع دستي توسط اين فرد در طول چند ساله اخير رشد قابل ملاحظه‌اي داشته است، اظهار داشت: رقم صادرات اين صادرکننده در سال 83 معادل 345 هزار دلار بوده و اين در حالي است که در سال 86، دو ميليون و هفتاد هزار دلار ارز را وارد کشور کرده است.

مدير کل حمايت از توليد و بازرگاني اين معاونت تصريح کرد: همچنين اين صادر کننده فروش بيش از 750 هزار دلار در سال 84 و 900 هزار دلار در سال 85 را در بخش صادرات توليدات صنايع دستي تجربه کرده است.

کيايي با بيان اينکه محمد تقي محمدي در شش ماهه اول امسال نيز يک ميليون و پانصد هزار دلار از صنايع دستي استان همدان را به کشورهاي ديگر صادر کرده است، افزود: انواع توليدات سفال و سراميک، شيشه دست ساز و گل‌هاي مصنوعي توسط اين صادر کننده به کشورهاي عراق و ترکيه صادر شده است.

وي خاطر نشان کرد: درصد سود کم و رقابتي بودن قيمت‌ها، تبليغات گسترده، توجه به کيفيت و بسته‌بندي، به روز کردن سفارشات، دقت در رضايت و تقاضاي مشتري و آموزش مستمر کارکنان و کارگران در توليد و بسته‌بندي از عوامل موفقيت اين صادرکننده بوده است.

مهدي کيايي همچنين افزود: تنوع در محصولات، افزايش کيفيت، تنوع بازاهاي صادراتي و ارتقاء سطح صادرات توليدات صنايع دستي از برنامه‌هاي صادرکننده برتر صنايع‌دستي کشور است.

مدير کل حمايت از توليد و بازرگاني اظهار اميدواري کرد: با توجه به پيگيري‌هاي مستمر اداره کل حمايت از توليد و بازرگاني و کارگروه توسعه صادرات، به زودي شاهد رفع موانع و مشکلات حوزه صادرات بوده به شکلي که تعداد صادرکنندگان موفق صنايع دستي در سال جاري به سه نفر افزايش يابد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9722
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است