شنبه 29 ارديبهشت 1403

رشد 98درصدي ورود گردشگران ايراني به مالزي در سال 2008

  تاريخ:پنجم آبان 1387 ساعت 09:46   |     کد : 9724   |     مشاهده: 911
به گزارش صنعت نیوز، قائم‌مقام گردشگري مالزي گفت: تعداد گردشگران ايراني ورودي به كشور مالزي از ژانويه تا سپتامبر ‌2008، با ‌2/98درصد رشد، به ‌44هزار و ‌177 نفر رسيده است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، قائم‌مقام گردشگري مالزي گفت: تعداد گردشگران ايراني ورودي به كشور مالزي از ژانويه تا سپتامبر ‌2008، با ‌2/98درصد رشد، به ‌44هزار و ‌177 نفر رسيده است.

داتو سري سليمان عبدل الرحمان تائب در نشست خبري در ايران گفت: مالزي در مجموع، از ژانويه تا سپتامبر ‌2008 ، ‌16 ميليون و ‌329 هزار و ‌855 توريست داشته كه اين رقم در مقايسه با ‌15 ميليون و ‌648هزار و ‌292 نفر در همين تاريخ در سال ‌2007، رشدي ‌4/4درصدي را نشان مي‌دهد.

به گفته وي ايران پس از عربستان صعودي و امارات متحده‌ عربي در مقام سومين كشور توريست‌فرست به مالزي قرار دارد.

قائم‌مقام گردشگري مالزي ادامه داد: در سال ‌2007، در مجموع، ‌27هزار و ‌215 نفر گردشگر ايراني از مالزي ديدن كرده‌اند.

وي درباره جذابيت‌ها و پتانسيل‌هاي ويژه مالزي براي هر نوع سليقه گردشگران گفت: وجود رستوران‌هاي بزرگ،متعدد و مطابق با هر ذوق و سليقه‌اي، فروشگاه‌هاي بزرگ، مراكز متعدد خريد، تفريح، اقامتگاه‌هاي ويژه و انواع غذاهاي متنوع، مراكز توريستي مالزي را به يكي از مقاصد بزرگ گردشگران جهاني تبديل كرده است.

قائم‌مقام گردشگري مالزي گردشگري در مالزي را نه ارزان و نه گران معرفي كرد و گفت: براي گردشگري در مالزي نرخ عادلانه‌اي براي همه‌ گردشگران پيش‌بيني شده است كه امكان استفاده از تسهيلات و امكانات پيشرفته‌ توريستي اين كشور را براي همه ميسر مي‌كند.

الرحمان تائب يكي از طر‌هاي جذب گردشگر در مالزي را طرح «با سفر به مالزي، در خانه‌ خود احساس راحتي كنيد» عنوان كرد.

قائم‌مقام صنعت گردشگري و توريستي مالزي اين كشور را مركز شناخته‌شده‌اي براي دانشجويان معرفي كرد و اظهار داشت: در سال ‌2007، ‌47‌هزار و ‌928 نفر دانشجوي بين‌المللي در مؤسسات متعدد دولتي و خصوصي آموزش عالي مالزي ثبت‌نام كرده‌اند كه پس از كشور اندونزي و چين، ايران با ‌3678 نفر در مقام سوم قرار دارد.

وي ادامه داد: ‌17 مؤسسه‌ آموزشي دولتي، ‌210 دانشگاه خصوصي، ‌50 شعبه‌ محوطه‌ دانشگاهي خارجي، ‌500 كالج خصوصي، ‌23 مدرسه‌ بين‌المللي و... متناسب با نيازهاي بين‌المللي آكادميك در مالزي ايجاد شده است، كه در آن‌ها، رشته‌هاي مختلف تحصيلي از جمله دوره‌هاي زبان انگليسي، مدريت تجارت، مهندسي پزشكي و گردشگري آموزش داده مي‌شود.

به گفته قائم‌مقام گردشگري مالزي اين كشور در حال حاضر به سرعت به رقيبي قدرتمند در بخش سلامت و جذب گردشگران متقاضي خدمات پزشكي تبديل شده است كه با اختصاص درآمد حاصل از جذب بيماران به عنوان توريست، به عنوان يك منبع درآمد ارزي، محاسبات و اقدامات خاصي را در جهت معرفي و جايگزين كردن كشور به عنوان قطب جذب توريست سلامت و درماني انجام داده است.

الرحمان تائب درباره‌ ارسال متقابل گردشگر به ايران و ترانزيت حجاج مالزيايي از طريق ايران به عربستان گفت: در گذشته، سه پرواز چارتر مستقيم براي حجاج مالزيايي از ايران پيش‌بيني شده بود كه نتايج خوبي داشت. صنعت هواپيمايي برتر و امكان انتخاب‌هاي متعدد گردشگران و حجاج موجب شده است تا ترانزيت حجاج مالزيايي از ديگر كشورها، به ويژه چين، نيز در دستور كار قرار گيرد اما با اين وجود، ما تلاش مي‌كنيم تا براي يك پرواز به ايران، برنامه‌ريزي كنيم.

وي درباره‌ اجرايي كردن يادداشت تفاهم گردشگري بين ايران و مالزي گفت: با توجه به روند درك جهاني از ايران و اهميت استراتژيك آن، اين كشور براي مالزي به يك شريك مهم اقتصادي، سياسي و فرهنگي تبديل شده است بنابراين ما تلاش داريم تا مفاد تفاهم‌نامه را هرچه سريع‌تر اجرايي كنيم، به همين دليل، چهارم تا پنجم فوريه (بهمن‌) قرار است اجلاسي را با دست‌اندركاران گردشگري ايران داشته باشيم تا برنامه‌هاي بلندمدت و كوتاه‌مدت بين دو كشور را ترسيم كنيم.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9724
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است