يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

87 مورد حمله دزدان دريايي در سومالي گزارش شده است

  تاريخ:پنجم آبان 1387 ساعت 11:52   |     کد : 9746   |     مشاهده: 1437
به گزارش صنعت نیوز، در مجموع هشتاد و هفت مورد حمله دزدان دريايي از ابتداي سال جاري ميلادي تا کنون در سواحل سومالي گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، در مجموع هشتاد و هفت مورد حمله دزدان دريايي از ابتداي سال جاري ميلادي تا کنون در سواحل سومالي گزارش شده است.

اندرو اموانگورا Andrew Mwangura هماهنگ کننده برنامه کمک به دريانوردي در شرق آفريقا با اعلام اين خبر افزود شصت و سه مورد حمله دزدان دريايي در خليج عدن در شمال سومالي به وقوع پيوسته است که معادل يک سوم، صد و نود و نه مورد حمله دزدان دريايي است که از ژانويه تا سپتامبر دو هزار و هشت گزارش شده است.

وي اقدام بين المللي جدي را براي مقابله با دزدان دريايي خواستار شد.

دزدادن دريايي سومالي در ساحل شرقي سومالي در خليج عدن و در جنوب اين کشور نزديک مزر اين کشور با کنيا فعال هستند.

اموانگورا خاطر نشان کرد نوع حملات، شمار افراد به گروگان گرفته شده و مبالغ باج خواهي نيز افزايش يافته است.

وي در گفتگو با خبرگزاري شين هوا گفت اوضاع کنوني به قدري جدي است که شرکت هاي اصلي حمل و نقل دريايي که به منظور جلوگيري از عبور کشتي ها از خليج عدن، درياي سرخ و کانال سوئز مذاکره مي کنند؛ تصميم خواهند گرفت کشتي ها خود را از دماغه "اميد نيک" عبور دهند.

وي تصريح کرد اين امر موجب مي شود زمان مسافرت بسياري از کشتي ها، هفته ها افزايش يابد و پيامدهاي سنگيني براي بازرگاني بين المللي، نرخ فرآورده هاي سوختي و مواد اوليه در پي داشته باشد.

فعاليت هاي فزاينده دزدان دريايي، تاسيس يک کوريدور امنيتي را در خليج عدن موجب شده است. گروهي از ناوهاي جنگي بين المللي براي تامين امنيت در منطقه مشغول گشت زني هستند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9746
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است