يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

نیاز به مدیریت واحد برای کنترل ترافیک تهران

  تاريخ:پنجم آبان 1387 ساعت 15:07   |     کد : 9792   |     مشاهده: 1373
به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو ، ‌معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص نیاز به مدیریت واحد برای کنترل ترافیک تهران گفت: مثل بسیاری از موضوعات شهری موضوع بسیار مهم ترافیک دستگاه سیاستگذار واحدی ندارد

به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو ، ‌معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص نیاز به مدیریت واحد برای کنترل ترافیک تهران گفت: مثل بسیاری از موضوعات شهری موضوع بسیار مهم ترافیک دستگاه سیاستگذار واحدی ندارد هرچند که در حال حاضر ارتباط راهنمایی و رانندگی با شهرداری تهران در بالاترین سطح خود قرار گرفته ، اما طبیعی به نظر می رسد که دستگاههای مختلفی در موضوع ترافیک دخالت دارند که همین تعدد مراکز تصمیم ساز در مواردی باعث اشکالات مدیریتی می شود .

سید جعفر هاشمی تشکری در گفتگو با خبر یگار خبر خودرو اظهار داشت : دقیقا تحقق مدیریت واحد شهری که بخش قابل توجهی از آن معطوف به مدیریت واحد ترافیک می شود در ساماندهی وضعیت موجود می تواند نقش اثر گذاری داشته باشد.

وی ابراز داشت :‌ حل مشکلات ترافیک تهران به عنوان مسئله ملی نیازمند تصمیم کلان و اراده ای جدی است که تمام امکانات نرم افزاری و سخت افزاری بخشهای مختلف از مدیریت شهری گرفته تا مدیریت انتظامی و از دولت گرفته تا بخش خصوصی می بایست در جهت کاهش و کنترل آن کمر همت ببندند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران عنوان کرد : در دوره مجلس ششم لایحه ای از طرف راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به مجلس تقدیم شد که در صورت تصویب با توجه به پیش بینی تشدید قوانین باز دارنده و اخذ جرائم می توانست تأثیری جدی در بهبود وضعیت ترافیک داشته باشد اما این پیشنهاد در مجالس 6 و7 مورد رسیدگی قرار نگرفت و در حال حاضر انتظار می رود با روز آمد کردن آن باتوجه به شرایط موجود و دریافت نظرات شهرداری تهران و سایر کلان شهرها، به تکمیل پیشنهاد اولیه و تصویب آن در مجلس هشتم امید داشت.

وی در پایان گفت : کار نرم افزاری شامل مدیریت تقاضای سفرهای روزانه ،استفاده از سیستمهای نرم افزاری در مدیریت و نظارت بر ترافیک مانند تقاطعات و چهارراههای هوشمند ، بهبود کیفی و کمی ناوگان حمل و نقل عمومی که به این منظور توسعه و تکمیل خطوط مترو و افزایش واگنهای قطارهای مترو ،‌گسترش خطوط اتوبوسرانی با تأکید بر مسیرهای تندرو و به کارگیری اتوبوسهای پر ظرفیت و پر سرعت ،توسعه شبکه های معابر شهری از طریق افزایش بزرگراهها ، معابر شریانی ،‌باز کردن گره های کور ترافیکی ،‌بن بست ها و انجام اصلاحات هندسی و تحقق شهر الکترونیک از طریق بسترسازی لازم به منظور انجام بسیاری از فعالیتها ا ز قبیل امور بانکها برای مراجعه مستقیم به بانکها از جمله سازو کارهای معاونت حمل و نقل ترافیک جهت بهبود بخشیدن به وضعیت ترافیک شهری است .

http://www.sanatnews.ir/News/1/9792
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است