يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

صادرات نیازمند عزم ملی است

  تاريخ:پنجم آبان 1387 ساعت 15:22   |     کد : 9801   |     مشاهده: 1231
به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو ، دبیر انجمن قطعه سازن گفت : به منظور توسعه صادرات و غلبه آن بر میزان واردات نیازمند عزمی ملی و حرکتی اساسی هستیم.

به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو ، دبیر انجمن قطعه سازن گفت : به منظور توسعه صادرات و غلبه آن بر میزان واردات نیازمند عزمی ملی و حرکتی اساسی هستیم.

نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در ادامه با اشاره به اینکه ، صنعت خودروی کشور فاقد برنامه ریزی استراتژیک است ، افزود : تا زمانی که زیرساختها آماده نگردند و صنعت خودروبرنامه ای منسجم نداشته باشد ، نمی توان در صادرات حرکتی رو به جلو داشت .

وی تصریح کرد : اغلب کشورها از جمله چین ، برنامه ریزی دراز مدت و منسجمی را در صنعت خودرو سازی خود طراحی نموده و در سایه این برنامه ها ، تا کنون به اهداف مورد نظر دست یافته اند.

وی با ذکر این نکته که لزوماً داشتن برنامه بلند مدت کافی نیست خاطر نشان کرد : متأسفانه در کشور ،با جا به جایی مسئولین مرتبط بسیاری از برنامه ها ، دست خوش تغییراتی شده و مقطعی اجرا می شوند .

دبیر انجمن قطعه سازان در ادامه به صادرات خودرو و تاثیر آن بر باور داخلی اشاره و تأکید کرد: همزمان با صادرات خودرو بسیاری از اشخاصی که تولیدات داخلی را قبول نداشته ،توان بالای تولیدکنندگان داخلی را باور نمودند.

نجفی منش افزود: تا کنون رقم صادرات خودرو، بسیار خوب بوده و این امر نشان می دهد که می توان بسیار بهتر از آن نیز حرکت کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر صادرات خودرو ،از محصولاتی با برند داخل می باشند ،اظهار داشت:به منظور صادرات بیشتر و بهتر باید بر روی برندهای داخلی تأکید بیشتری داشت ، تا کالاهای صادراتی رقابتی گردند.

وی در ادامه به لزوم کمک و همکاری دولت در صادرات اشاره و عنوان کرد : هنگام صادرات قطعات ، قیمتها مناسب بوده ، اما هزینۀ حمل و نقل موجب می شود که کالاهای صادراتی ، از حالت رقابت پذیری خارج شوند که در این خصوص به کشتیرانی پیشنهاداتی داده شده تا هزینه حمل ونقل کاهش یافته و محصولات صادراتی ، رقابتی شوند.

وی در پایان به پتانسیل های خوب کشور در بخش صادرات اشاره و تأکید کرد : باید زیر ساختهای لازم فراهم گردد و بانگاهی جدی به این بخش حرکت نمود، چرا که در ابتدای راه بوده و نیازمند اقدامات اساسی در این زمینه هستیم.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9801
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است