شنبه 29 ارديبهشت 1403

مقاوم سازي و رسيدگي به گنبد سلطانيه

  تاريخ:ششم آبان 1387 ساعت 13:44   |     کد : 9864   |     مشاهده: 929
به گزارش صنعت نیوز، مقاوم سازي و رسيدگي به گنبد سلطانيه در برنامه‌هاي ساليانه پايگاه جهاني گنبد سلطانيه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، مقاوم سازي و رسيدگي به گنبد سلطانيه در برنامه‌هاي ساليانه پايگاه جهاني گنبد سلطانيه قرار گرفت.

عليرضا قربانزاده، مدير اجرايي پايگاه جهاني گنبد سلطانيه با بيان مطلب فوق گفت: با توجه به اينکه اين گنبد در دشت واقع شده و دو رشته کوه در جنوب و شمال آن را احاطه کرده است ، در تمام فصول در اين منطقه وزش باد وجود دارد.

وي افزود: به همين دليل بالا بردن ضريب مقاومت کاشي ها در برابر سرما و رسيدگي به گنبد سلطانيه از برنامه هاي مورد توجه پايگاه است.

قربانزاده با بيان اينکه رسيدگي به گنبد زمستان هر سال بايد انجام شود،گفت: نيروي هاي محلي بدين منظور آموزش ديده اند تا به صورت مداوم به گنبد رسيدگي کنند و مشکلات را از بين ببرند.

مدير اجرايي پايگاه جهاني گنبد سلطانيه اضافه کرد: به منظور مقاوم و مستحکم سازي اين گنبد در صدد هستيم بدون صدمه ديدن حريم منظري روي گنبد بالابري نصب کنيم تا طي سال هاي آينده اين عمليات را به سهولت انجام دهيم.

وي خاطر نشان کرد: هزار و 183 متر مربع کاشي روي گنبد سلطانيه وجود دارد که با توجه به شرايط آب و هوايي اين منطقه بايد مورد توجه و رسيدگي قرار گيرد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9864
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است